همراه با علم

ساخت وبلاگ

سخنگوی آتش نشانی هم اعلام کرد که باید برای تعیین علت انفجار، بررسی های فنی صورت گیرد، فعلاً اولویت با نجات مجروحان است.

انفجاری مهیب بازار تهران را لرزاند.

برآورد اولیه حاکی از زخمی شدن 12 شهروند است. چند زن و کودک در میان مجروحان هستند. حال تعدادی از آنها وخیم است.
خبری از کشته شدن فرد یا افرادی تا کنون مخابره نشده است.

علت این انفجار مشخص نیست ولی برخی مسؤولان و نیز شبکه خبر صدا و سیما می گویند که یک کپسول گاز منفجر شده است.سخنگوی آتش نشانی هم اعلام کرد که باید برای تعیین علت انفجار، بررسی های فنی صورت گیرد، فعلاً اولویت با نجات مجروحان است.

هم اکنون نیروهای امدادی و امنیتی در محل حضور دارند و در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی هستند.

انفجار در بخش ساعت فروشان بازار رخ داده است.
شاهدان عینی می گویند انفجار به حدی شدید بود که شیشه های تعدادی از مغازه ها شکسته شد و دیوارهای چند مغازه تخریب شد.
همچنین محدوده محل انفجار از جمعیت تخیله شده است.

نیروهای امدادی از مردم خواسته اند از آمدن به سمت بازار خودداری کنند تا امدادگران بتوانند عملیات امداد را انجام دهند.

بازار تهران به دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز، شلوغ ترین روزهای سال را پشت سر می گذراند.

خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 345 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:51

آیا می دانستید که محل جوش می تواند گویای علت ایجاد شدن آن باشد؟

ما حقایق «جغرافیای جوش» را از مدیر سیستم درمان پوستی آموزش جهانی، آنت کینگ، جویا شدیم.

موسسه بین المللی پوست، یک نقشه صورت درست کرده، یک سیستم تحلیل پوست که صورت را به ۱۴ ناحیه تقسیم می کند که می توانید جداگانه تحلیل و درمانشان کنید.

آنت می گوید: «این مفهوم زمانی به ذهنمان رسید که یک روز درباره سفسطه درمان سنتی پوست بحث می کردیم. ما همیشه در کلاس های علم چینی خوانش صورت و تحلیل پوست را درس می دادیم، بنابراین به نظر مفید می آمد که این دو مکتب را با هم ترکیب کنیم. مکتب شرقی به بدن نگاه می‌کند، چگونگی چینش اعضا روی صورت و عدم تعادل احتمالی آن‌ها اما مکتب غربی بر پایه ی انواع پوست و شرایطشان، مصرف محصولات و عادت‌ها بنانهاده شده است. هر دو جنبه در درمان پوست بسیار مهم اند.»

«غدد چربی زیادی در نواحی سینه و پشت وجود دارند. بسیار متداول است پسر ها و خانم هایی که دچار جوش های صورت می شوند از جوش بدن هم رنج ببرند. ولی اگر کسی جوش صورت ندارد و دچار جوش بدن شده، به عوامل خارجی توجه کند.

مواد مصنوعی در لباس ها، عطر و برخورد با محصولات مو ممکن است دلیل آن باشند. خوشبختانه طب سنتی شرقی جوش بدن را هم بررسی می کند. در تشخیص طب چینی مشکلات سینه و پشت، اگر همه ی دلایل دیگر رد شدند، به ریه ها مربوط می شوند!»

بیایید به نواحی مختلف صورت نگاهی بیندازیم و ببینیم چه چیزی باعث جوش می شود:

 اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,جغرافیای جوش

جوش ها سرنخی از مشکلات در بدنتان هستند!
۱. علت جوش پیشانی (ناحیه ۱ و ۳)
به طور سنتی، پیشانی به سیستم هضم شما مرتبط است. اگر در این ناحیه دچار جوش شده اید، با نوشیدن آب و خوردن غذاهای ساده و بدون افزودنی به پیشرفت درمانتان کمک کنید. ممکن است شما دچار عدم هضم غذا (مانند wheat یا gluten) باشید.

۲. علت جوش مرکز پیشانی (ناحیه ۲)
میانه پیشانی، بین دو ابرو، با کبد در ارتباط است. توده ها و جوش ها می توانند مربوط به مصرف الکل، غذاهای چرب یا حساسیت های غذایی (نظیر عدم هضم لاکتوز) باشند. از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی چرب در آخر شب خودداری کنید و از مصرف شراب و پنیر بکاهید.

۳. گوش‌ها (نواحی ۴ و ۱۰)
گوش ها به کلیه ها مربوطند. اگر ورم می کنند یا در آن ها احساس داغی دارید، با مصرف کمتر کافئین از التهاب آن ها بکاهید.

۴. گونه ها (نواحی ۵ و ۹)
گونه ها نمایانگر مسائل تنفسی اند. سیگاری ها یا کسانی که مستعد حساسیت هستند معمولا دچار مویرگ های شکسته و منافذ مسدود می شوند. سیگار را ترک کنید و آنتی هیستامین را در رژیم غذاییتان جا دهید (البته اگر تا به حال اینکار را نکرده اید) تا نواحی آسیب دیده را پاکسازی کنید.

۵. چشم‌ها (نواحی ۶ و ۸)
 چشم ها مانند گوش ها به کلیه ها متصل اند. تیرگی ها و کبودی های زیر چشم ها را با نوشیدن آب بیشتر و ساده کردن کار هضم کاهش دهید.

۶. بینی (ناحیه ۷)
بینی شما نشانگر فشار خون است. اگر قرمز و به طور غیرعادی ملتهب شود احتمالا فشار خون شما از آنچه که باید باشد، بالاتر است.

۷. چانه (ناحیه ۱۲)
جوش چانه با هورمون ها در ارتباطند و معمولا قبل و بعد از پریود شما سبز می‌شوند!

۸. گوشه های دهان (نواحی ۱۱ و ۱۳)
گوشه های لب به تخمدان ها متصل اند، و معمولا در طول دوران قاعدگی جوش می زنند.

۹. اطراف گردن و شقیقه ها (ناحیه ۱۴)
جوش های گردن و شقیقه ها هم به سندرم خستگی آدرنالین مربوط اند. غدد آدرنالین ما، واقع در بالای کلیه ها، هورمون هایی حیاتی ترشح می کنند. اگر این غدد به طور غیرعادی کار کنند ممکن است در طول روز احساس کسالت یا استرس کنید و ممکن است جوش بزنید! به یاد داشته باشید پوست گردنتان به مهمی پوست صورتتان است، نگهداری از آن را فراموش نکنید.
اخبار  پزشکی  –  عصر ایران  

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 275 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:45

درمان سفیدی مو,سفیدی مو,روش پیشگیری از سفید شدن مو

سفید شدن موها در سنین پایین از جمله مسائل بسیار شایع مربوط به سلامت است ‌که در بین همه جنسیت‌ها چه مرد و چه زن اهمیت بالایی دارد و گاهی میان افراد زیر 20 سال نیز ظاهر می‌شود. البته طبیعی است که این مشکل بیشتر خانم‌ها را اذیت کند. بیشتر پزشکان و متخصصان بهداشت و سلامت بر این باورند افزایش روند سفید شدن سریع موها که حالا نگران‌کننده هم شده است در نتیجه آلودگی‌هایی است ‌که از محیط‌زیست به طبیعت و سپس به بدن انسان نفوذ می‌‌کنند و از جمله مسائلی مانند غذاها، خورا‌کی‌های مصرفی و زندگی پراسترس روی می‌دهند.
با این حال، روش‌هایی نیز وجود دارند تا موهای خود را به‌ طور طبیعی مشکی نگاه داریم یا دست‌کم سفید شدن آن‌ها را به تاخیر اندازیم. با برخی از ساده‌ترین شیوه‌های مطمئن و  سالم  که به حفظ رنگ مشکی موها کمک می‌کنند آشنا شوید.

برای مشکی شدن موهای تان، انگور فرنگی بزنید
انگور فرنگی هندی یا Amla، از مفیدترین تر‌کیبات غذایی طبیعی است ‌که می‌توان از آن استفاده ‌کرد. شما می‌توانید پودر خشک این میوه را با ‌کمی عسل مخلوط ‌کرده و روزی 2 مرتبه از آن استفاده ‌کنید، همچنین می‌توانید از آبنبات‌های شیرین شده آن مصرف ‌کنید. یکی دیگر از استفاده‌های این میوه، استفاده مستقیم آن روی موهاست. بد نیست موهای خود را با پودر خشک Amla بشویید و سپس با روغن غنی شده آن‌که به‌عنوان محافظ سیاهی مو شناخته می‌شود، موهای خود را چرب ‌کنید. اگر می‌خواهید از شر شوره موی سر خلاص شوید، از مخلوط پودر این میوه و آب لیمو استفاده ‌کنید. این مخلوط را به‌مدت 2 ساعت قبل از شامپو زدن، به سر خود بمالید.

 با حنا سفیدی‌ها را محو کنید
اگرچه بسیاری از مادربزرگ‌های ما هنوز حنا را دوست دارند اما بسیاری از جوان‌ترها رنگ قرمزی تیره‌ای ‌که حنا به موها می‌دهد را دوست ندارند. در صورتی ‌که استفاده از حنا به جای رنگ مو، برای پیشگیری از سفید شدن موها توصیه شده است. برای این ‌کار باید مقداری برگ حنا را در روغن خردل حرارت دهید. پیش از این‌‌که آن را روی سرتان ماساژ دهید، اجازه دهید این روغن تر‌کیبی دارویی چند ساعتی بماند تا خنک شود.

درمان سفیدی مو,سفیدی مو,روش پیشگیری از سفید شدن مو

 برای مشکی کردن موهای سفیدتان از ادویه‌ها کمک بگیرید
برگ‌های ‌کاری در اصل ادویه معطری هستند ‌که برای مزه‌دار ‌کردن غذاها استفاده می‌شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی‌ای است ‌که ریشه موها را محکم ‌کرده و شادابی پوست سر را افزایش می‌دهد. سعی ‌کنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ‌های ‌کاری استفاده ‌کنید، همچنین می‌توانید مقداری برگ ‌کاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط ‌کنید و از آن به‌عنوان تونیک ضد‌سفید شدن مو استفاده ‌کنید. ‌

کره‌ای ‌که از شیر خالص گاو گرفته می‌شود نیز ماده‌ای برای جلوگیری از آغاز سفید شدن موها شناخته شده است. این یکی از دلایلی است ‌که پزشکان مکتب طب سنتی و گیاهان باستانی هندوستان ‌که آیورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار ‌کمی ‌کره خالص ‌که از شیر گاو گرفته شده باشد، به‌عنوان دارویی برای جلوگیری از سفید شدن موها تا‌کید ‌کرده‌اند.

 از ماسک‌های گیاهی استفاده کنید
1 – اسپیرولینا ( نوعی جلبک دریایی )
به خاطر دارا بودن مواد معدنی مهم و ضروری و البته نادر و ‌کلروفیل موجود در آن، یک نوع تونیک موی مشهور است.

سفید شدن مو,پیشگیری از سفید شدن مو

2 – پروتئین و آمینو اسیدها
پروتئین و آمینواسیدهای بدن خود را با مصرف متعادل گوشت قرمز، ماهی، شیر، سبزی‌ها و حبوبات افزایش دهید. آمینو اسیدهایی مانند سیستین و تیروزین در بسیاری از فرآورده‌های ضد‌سفیدی مو یافت می‌شوند ‌که بر اثربخشی آن‌ها تا‌کید شده است.
3 – ویتامین E
وجود این ویتامین برای مراقبت بیشتر از ایمنی پوست سر و سالم نگه داشتن ریشه موها، ضروری است. منابع توصیه شده این ویتامین عبارتند از، جوانه‌ها، اسفناج، تخم‌مرغ، شیر، ‌کره، آجیل‌ها و روغن‌های نباتی.

 برای جلوگیری از سفید شدن موهای تان ماساژ درمانی کنید
اغلب اوقات، پوست سر به دلایل وراثتی یا بالا بودن سطح استرس و مشکلات روحی، از ‌کمبود جریان خون رنج می‌برد. این مسئله به تامین مواد مغذی پوست آسیب وارد می‌سازد و سبب افزایش ناگهانی تعداد موهای سفید می‌شود. برای ممانعت از این رویداد، جریان خون را در پوست سرتان با ماساژهای منظم سر خود افزایش دهید.
این عمل به‌عنوان یک استراتژی مفید تاثیر بسیار خوبی دارد، به این معنا ‌که اضطراب‌ها و تنش‌ها را ‌کم ‌کرده و به شما جهت بهتر شدن جریان خون یاری می‌رساند. در صورتی ‌که پوست سر را با روغن ‌کنجد، روغن نارگیل، روغن خردل و روغن‌هایی از این دست ماساژ دهید، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

منبع : مجله سیب سبز/برترین ها

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 229 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:06

بیماری ایدز,ایدز,انتقال ایدز با نیش حشرات

 آیا ایدز با نیش حشرات هم منتقل می‏ شود؟
ایدز از طریق نیش حشرات منتقل نمی‏ شود، حتی در مناطقی که شیوع ایدز بالاست و پشه هم زیاد است مثل مناطق آفریقایی، نیز ثابت نشده است که گزش حشره راهی برای انتقال ویروس ایدز باشد.

چرا حشرات انتقال دهنده بیماری ایدز نیستند؟
چندین دلیل وجود دارد که حشراتی مانند پشه انتقال‌دهنده بیماری ایدز نیستند.
1- اکثر افراد فکر می کنند که نیش پشه ها، همانند سرنگ های زیرپوستی بسیار نازک عمل می کنند و اگر یک سرنگ زیرجلدی می تواند به راحتی بیماری را انتقال دهد، پس پشه ها هم می توانند بیماری ایدز را منتقل کنند. در حالی که اینطور نیست.

اشخاص آلوده به ویروس HIV، تعداد زیادی ویروس داخل خونشان وجود ندارد و تازه اگر هم وجود داشته باشد، پشه ها نمی توانند ویروس ایدز را از طریقی که توسط سرنگ منتقل می شوند، انتقال دهند. وقتی پشه فردی را نیش می زند، خون فرد گزیده شده قبلی که در سیستم گوارش پشه وجود دارد را وارد بدن فرد دوم نمی‌کند، بلکه بزاق خود را از طریق نیش وارد پوست فرد دوم می‌کند.

بر خلاف سرنگ، در پشه ها بزاق از یک کانال خارج و خون از کانال دیگری داخل می شود. بزاق پشه دارای موادی است که مانع بند آمدن خون می ‏شود و نیز مکیدن خون را برای پشه آسان‏تر می‌کند. بنابراین انتقال خون به فرد دوم صورت نمی‌گیرد و فقط ممکن است بزاق حشره وارد بدن فرد دوم شود که بزاق عامل انتقال ایدز نیست. به عبارت ساده تر، پشه ای که خون شخص سالم را می مکد، بزاق را از کانال دیگری به غیر از آنچه خون آلوده قبلی را با آن مکیده است به بدن شخص سالم تزریق می کند.

2- اجزای دهان و بزاق حشره فقط ممکن است مقادیر بسیار اندکی خون را در خود نگه دارند، ضمن اینکه خون افراد مبتلا به ایدز همیشه سطح بالایی از ویروس را ندارد. پس در کل ریسک بسیار کمی دارد که بزاق پشه خونی باشد.
عامل بیماری که قرار است توسط قطعات دهانی پشه منتقل شود، باید در مقادیر بسیار بالا در خون موجود باشند. میزان ویروس HIV در خون بسیار پایین است، حداقل بسیار پایین تر از تعداد هر نوع انگل دیگری که توسط پشه منتقل می شود. در خون افراد آلوده به ندرت بیش از 10 واحدHIV یافت می  شود و در 70 تا 80 درصد از افراد آلوده، اصلا ویروس قابل اندازه گیری در خون وجود ندارد.

محاسبات نشان داده است که اگر پشه ای از خون فرد آلوده  ای که 1000 واحدHIV دارد بمکد و سپس شخص سالم را بگزد، یک به ده میلیون امکان انتقال تک واحد HIV از طریق قطعات دهانی به دریافت کننده سالم وجود دارد. به عبارت دیگر یک شخص سالم باید توسط 10 میلیون پشه گزیده شود تا از طریق ویروس های چسبیده به قطعات دهانی وی آلوده شود!

بر اساس محاسبات مشابه، له شدن یک پشه مملو از ویروس HIV بر روی پوست هم نمی تواند بیماری ایدز را منتقل کند. در نهایت می توان این طور نتیجه گرفت که انتقال ویروس ایدز از طریق قطعات دهانی پشه امکانپذیر نیست.

بیماری ایدز,ایدز,انتقال ایدز با گزش حشره

3- علاوه ‏بر این ویروس ایدز مدت بسیار زیادی در بدن حشره زنده نمی‌ماند، چون به خاطر آنزیم‏های دستگاه گوارش حشره، ویروس ایدز قدرت تکثیر و امکان زنده ماندن در بدن او را ندارد. وقتی پشه می خواهد عامل یک بیماری را منتقل کند، آن عامل باید تا انتقال کامل داخل بدن پشه زنده بماند. اگر پشه عامل را هضم کند، آنگاه سیکل انتقال عفونت ناقص مانده و قطع می شود.

انگل هایی که از طریق پشه ها منتقل می شوند، راه های گوناگونی برای مقابله با جهاز هاضمه پشه دارند. بعضی نسبت به آنزیم های هضم کننده معده پشه مقاوم هستند. بعضی با سرعت هر چه تمام تر از معده خارج می  شوند، قبل از اینکه آنزیم های پر قدرت بر آنها تاثیر بگذارند، مثلا انگل مالاریا می تواند با روش های مختلف حدود 9 تا 12 روز در بدن پشه زنده بماند و از طریق گزش پشه از افراد بیمار به افراد سالم منتقل شود.

تحقیقات بر روی ویروس HIV نشان داده است که  ویروس ایدز برای پشه به منزله غذا است و همراه خون هضم می شود. به این ترتیب پشه، ویروس و کلیه قطعات آن را که احتمال ایجاد عفونت مجدد دارند، در عرض 1 تا 2 روز کاملا هضم و نابود می کند. از آنجایی که ویروس ایدز راهی برای تکثیر و حمله به غدد بزاقی ندارد، راهی که اکثر انگل ها برای انتقال از یک میزبان به میزبان دیگر استفاده می کنند، برای ویروس HIV غیرممکن است.

4- دلیل دیگر این است که به اعتقاد حشره‌شناسان، حشرات گزنده مثل پشه بلافاصله پس از گزش یک فرد به دنبال طعمه دیگری نمی‏روند و مدتی استراحت می‌کنند تا خون مکیده شده هضم شود. در این مدت ویروس HIV از بین می‏رود. همه این دلایل نشان می‌دهد نباید نگران انتقال ویروس HIV از طریق حشرات باشیم.

برخی بیماری های از طریق نیش حشرات منتقل می شوند
البته لازم به ذکر است که برخی بیماری‏ها می‏توانند از طریق گزش پشه منتقل شوند؛ مثل مالاریا، سالک، تب زرد و… .
این ویروس‏ها بعد از ورود به بدن پشه در دستگاه گوارش حشره تکثیر می ‏شوند و سلول‏های دیواره سیستم گوارشی پشه را آلوده می‌کنند و به‌راحتی زنده می‏ مانند. این بیماری‏ها از طریق بزاق پشه قابلیت انتقال دارند، ولی ویروس ایدز از طریق بزاق حشره قابلیت انتقال را ندارد.
منابع:
مجله سیب سبز
hamshahrionline.ir

tebyan.net

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 260 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:06

     آموزش بستن چادرهای مسافرتی:

1-    درب چادر را باز می کنیم سپس ضلع پشت در را به داخل فشار می دهیم تا چادر کتابی شود.

بستن چادر مسافرتی

2-    دو دست را زیر قسمتی که چادر دو رنگ شده قرار می دهیم.

3-    چادر را 90 درجه به جلو خم می کنیم.( مانند رکوع)

تاج چادر مسافرتی

4-    دو دست را به هم نزدیک می کنیم.( در همان حالت 90 درجه)

چادر مسافرتی

5-    بعد از نزدیک کردن دو دست دو لبه ی چادر را با یک دست می گیریم.

پادر چادر مسافرتی

6-    نوک چادر را با یک دست می گیریم و به داخل می کشیم.

بستن چادر مسافرتی

7-    با دست فنر های چادر را به طرف پایین فشار می دهیم تا چادر به حالت دایره کامل شود.

آموزش چادر مسافرتی

8.درمرحله آخر چادرکه جمع شده را بین دوپا قرارداده وکیف را روی سر چادر میکشیم .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 888 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:06

راهنمای شستشو و نگهداری از پارچه, تکنیک های تمیز کردن پارچه ها

برای بسیارى از ما پیش آمده که بعد از اولین شستشو لباس یا سایر محصولات پارچه ای، لباس ها حالت اولیه خود را از دست داده و غیر قابل استفاده می شوند، اکثراً این اتفاق را ناشی از نامرغوب بودن پارچه می دانیم. برای اینکه بتوانیم از لباس هایمان مراقبت و آنها را سالم نگه داریم باید نکاتی را راعایت کنیم.

چرم
درست است که چرم بسیار مقاوم و بادوام است اما توصیه می‌شود که گرد و غبار اندک روی آن را به آرامی با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب نرم پاک کنید. برای از بین بردن لکه‌هایی که با این روش از بین نمی‌روند از محصولات تخصصی پاک کننده چرم طبق دستور العمل روی آن استفاده کنید.

لباس های پشمی
لباس های پشمی را هرگز با آب گرم نشویید چون الیاف پشم کاملاً جمع می شود و به اصطلاح آب می رود. این لباس ها را با دست در آب سرد بشویید یا به روش خشک شویی تمیز کنید.

جیر
در اولین مرحله با استفاده از برس مخصوص جیر لکه ها و گرد و غبار را پاک کنید و در مرحله بعد با استفاده از اسپری مخصوص جیر تمام سطح کفش را اسپری نمایید. در صورتی که با انجام این مراحل تمیزی مورد نظر شما پیش  نیامد از مواد نگه دارنده استفاده کنید و در صورتی که این مواد در دسترس تان نبود حتماً به یک خشکشویی معتبر مراجعه نمایید.

استات
پارچه هایی از جنس استات را تنها از طریق خشک شویی تمیز کنید مگر آنکه در راهنمای شست وشوی آن قید شده باشد «قابل شست وشو با دست». در این صورت ممکن است لباس را با یک شوینده ملایم و آب نیم گرم بشویید و به دور از حرارت مستقیم خشک نمایید.
جین
بهترین راه برای اینکه بتوانیم عمر جین را افزایش دهیم کاهش تعداد دفعات شستشو آن است، پس مهمترین نکته این است که آیا لباس ما نیاز به شستشو دارد اگر نیاز به شستن دارد لباس جین خود را برعکس کرده  و با استفاده از دست و آب سرد می شوییم. برای جلوگیری از رنگ پریدگی و کهنگی لباس بهتر از مواد شوینده مخصوص لباس های مشکی استفاده کنیم.

آکریلیک
لباس های آکریلیک را پیش از شست و شو به پشت برگردانید. این لباس ها را هم می توانید با دست و هم با ماشین لباسشویی با درجات کم بشویید.
پشم
بهترین روش برای شستشو لباس های پشمی با دست می باشد، حتی اگر ماشین لباس شویی شما علامت شستشو لباس های پشمی را داشته باشد بهتر است آن را با دست بشویید.

برای آب نرفتن لباس های پشمی باید از آب ولرم استفاده کنیم.  اگر لباس پشمی را در آب ولرم محتوی یک قاشق گلیسیرین آبکشی کنید، پارچه نرم و لطیف و مانده و از ایجاد خارش جلوگیری می کند.

در هنگام شستشو مراقب باشید لباس کشیده نشود که از حالت اصلی خود خارج شود. برای خشک کردن پشم باید آن را در یک سطح صاف قرار دهید یا بین دو حوله خشک بگذارید و از آویزان کردن آن جداً خودداری نمایید.
نخ یا کتان
لباس های نخی یا کتانی اغلب الیافی محکم دارند و می توانند درجات بالاتر دمای آب را تحمل کنند. آن ها را پس از شست و شو در ماشین لباسشویی هنگامی که هنوز کمی مرطوب هستند اتو کنید و از اتوی بخار یا اسپری آب هنگام اتوکشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. لباس های نخی سفید را می توان با استفاده از سفید کننده ها لکه گیری کرد. اما توجه داشته باشید که پس از لکه گیری لباس را خوب آبکشی کنید تا مایع سفید کننده به صورت لکه های زرد رنگ روی لباس باقی نماند.
کشمیر
پارچه ای بسیار لطیف که حتماً باید با دست شستشه شود. مایع مناسب برای شستشو کشمیر مایع مخصوص لباس های مشکی و شامپو بچه می باشد. لباس را در ظرف آب گرم قرار دهید و مایع شوینده را اضافه کنید و به آرامی درون ظرف تکان دهید تا کف داخل پارچه نفوذ کند. پارچه را برداشته و آب ظرف را خالی کنید و ظرف را دوباره با آب تمیز پر کنید. در ظرف تمیز قرار داده و  کف آن را کامل بگیرید، و در صورت نیاز دوباره تکرار کنید. برای آبگیری آن را گوله کرده و فشار دهید یا آن را در یک ظرف توری قرار دهید تا آب آن خارج شود و در سطحی صاف قرار دهید تا کاملا خشک شود.

پارچه های کشی یا استرچ
لباس های کشی را با دست بشویید و از آب گرم و شوینده ای ملایم استفاده کنید یا آن ها را در لباسشویی با درجه مخصوص الیاف مصنوعی بشویید. برای این لباس ها هرگز از سفید کننده استفاده نکنید زیرا الیاف آن ها را از بین می برند. ضمناً لباس های سفید کفشی را با لباس های رنگی در ماشین لباسشویی نشویید چون به سرعت رنگ می گیرند. اغلب لباس های کفشی را می توان با درجه حرارت های پایین اتو کرد.
ابریشم
از آنجا که اغلب ابریشم های رنگ شده، رنگ پس می دهند بهتر است این لباس ها را خشک شویی بدهید لباس ابریشمی که روی برچسب آن نوشته شده، «فقط خشک‌شویی» نباید شسته شود و حتی باید از خشک شویی بخواهید که تا جای ممکن از مواد شیمیایی استفاده نکند.

لباس های ابریشمی قابل شستشو را با استفاده از مواد شوینده مخصوص پارچه های ابریشمی در آب گرم کاملا ملایم بشوئید. در غیر این صورت پارچه های ابریشمی را با دست و با آب گرم و صابون به آرامی بشویید و آبکشی کنید.

لباس ابریشمی را در مایع سفیدکننده نیندازید. از اویزان کردن آن جداً خودداری نمائید. زمانی که هنوز مقداری رطوبت داخل پارچه هست با استفاده از اتو درجه مخصوص ابریشم اتو برای از بین بردن چروک ها استفاده کنید. برای اینکه جلوه و بافت پارچه از بین نرود آن را تا نکرده و یا در چمدان نگذارید، پارچه را دور یک وسیله استوانه ای بپیچید.
نایلون و پلی استر
لباس های نایلونی را بهتر است با دست بشویید زیرا الیاف ظریفی دارند. در صورتی که از ماشین لباسشویی برای این لباس ها استفاده می کنید درجه شست و شو را روی درجه مخصوص الیاف مصنوعی قرار دهید.
نکته:

مواد شوینده و ضد الکتریسته متنوعی در بازار وجود دارد که برای جلوگیری از جذب گرد و خاک در لباس بسیار مناسب می باشد.

علایم بین المللى برای شستشو لباس
برای اینکه بتوانید عمر لباس های خود را افزایش دهید قبل از شستشو به علایم و دستور العمل های آن توجه کنید. در تصویر زیر این علایم توضیح داده شده است.

شستشوی انواع پارچه,آموزش شستشوی انواع پارچه

نکات مفید برای شستشوی لباس
لباس های سفید و رنگی را از یکدیگر جدا نمائید.

برای جلوگیری از حساسیت بویژه در کودکان لباس ها را دوباره آبکشی کنید که مواد شویند از آن کاملاً پاک شود.

برای جلوگیری از نخ کش شدن لباس ها، زیپ لباس های زیپ دار را ببندید.

لباس های را که دارای منجوق دوزی، سنگدوزی و … می باشند را درون کیسه های توری بگذارید که به لباس های دیگر آسیب نرسانند.

اشتباهات رایج در شستشو لباس
استفاده از آب گرم برای شستشو بهتر، یک استباه رایج است. این کار فقط باعث رنگ پریدگی و تغییر حالت لباس می شود.

هر چه مایع شوینده را بیشتر استفاده کنیم بهتر است. این هم یک استباه دیگر است که باعث می شود مواد شوینده در لباس باقی بماند و خشک شود و باعث ایجاد حساسیت شود.

استفاده از قهوه برای ثابت ماندن رنگ لباس های تیره نیز از اشتباهات رایج می باشد. برای این کار می توان از انواع مواد شویند مخصوص لباس های مشکی که با تنوع زیاد در بازار موجود است استفاده کرد.

استفاده از کلرین برای تمیزی بیشتر لباس  و از بین بردن لکه های لباس با اسپری مو نیز جزء همین اشتباهات می باشد.

منبع : shaloroosari.ir

noonoab.ir

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 266 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 5:18

با این کیک های زیبا برای روز مادر، مادران خود را سوپرایز کنید.

تصاویر کیک روز مادر,عکس کیک روز مادر

کیک روز مادر, یک کادوی خوب برای روز مادر, کیک روز مادر, تزیین کیک روز مادر, عکس کیک روز مادر, مدل کیک روز مادر, عکس کیک روز مادر,

کیک روز مادر,مدل کیک روز مادر

کیک روز مادر, یک کادوی خوب برای روز مادر, کیک روز مادر, تزیین کیک روز مادر, عکس کیک روز مادر, مدل کیک روز مادر, عکس کیک روز مادر,

عکس های کیک روز مادر

ساده ترین کیک روز مادر, طراحی کیک روز مادر

عکس های کیک روز مادر, تزیین کیک های روز مادر

کیک روز مادر, یک کادوی خوب برای روز مادر, کیک روز مادر, تزیین کیک روز مادر, عکس کیک روز مادر, مدل کیک روز مادر, عکس کیک روز مادر,

تزیین قلبی کیک روز مادر

عکس کیک روز مادر, تزیین کیک روز مادر

مدل کیک روز مادر, تصاویر کیک روز مادر

تزیین کیک روز مادر با کاکائو

تزیینات کیک روز مادر, ساده ترین کیک روز مادر

طراحی کیک روز مادر, عکس های کیک روز مادر

کیک های روز مادر

عکس های کیک روز مادر,مدل کیک روز مادر

تزیین کیک های روز مادر,کیک روز مادر

تصاویر کیک روز مادر

تصاویر کیک روز مادر,عکس کیک روز مادر

کیک روز مادر,مدل کیک روز مادر

تزیین کیک روز مادر با گل

ساده ترین کیک روز مادر, طراحی کیک روز مادر

عکس های کیک روز مادر, تزیین کیک های روز مادر

تزیین کاپ کیک روز مادر

عکس کیک روز مادر, تزیین کیک روز مادر

مدل کیک روز مادر, تصاویر کیک روز مادر

تزیینات خانگی کیک های روز مادر

تزیینات کیک روز مادر, ساده ترین کیک روز مادر

طراحی کیک روز مادر, عکس های کیک روز مادر

مدل کیک روز مادر

منابع : iranmobile2010.persianblog.ir
wisgoon.com
mycookery.ir

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 1631 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 5:18

آیا مشکلات و مسائل مربوط به خانواده، مشکلات کاری، مسائل مالی و . . . استرس زیادی به شما وارد می‌کنند؟ آیا در اثر استرس جسم، ذهن و روح‌تان آزرده می‌شود؟ آیا آرامش درونی‌تان را از دست داده‌اید؟آیا درصدد آن هستید که راهی برای از بین بردن استرس‌های‌تان بیابید؟ کنترل استرس به طور کامل امری غیر ممکن است، ولی می‌توان با ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی آنها را کاهش داد. ما به شما یک برنامه دو هفته‌ای برای کاهش و کنترل استرس‌های‌تان پیشنهاد می‌‌کنیم.

شنبه: هفته اول: تصویر اصلی را ببینید
وقتی که با موانع و مشکلات برخورد می‌کنید، از خودتان بپرسید که چقدر این موقعیت پیش آمده استرس‌زاست؟ آیا این مشکل بیشتر از سه ماه طول می‌کشد؟ یا اینکه بیشتر از سه سال؟

مشکلات و مسائلی که طی مدت طولانی‌تر برطرف می‌شوند و مشکلاتی که ممکن است به شما ضربه‌های سنگین‌تری وارد کنند، روی کاغذ بنویسید.

دقیقاً مشخص کنید که طرز فکرتان نسبت به آن مسأله چیست و چگونه می‌توانید موقعیت را تغییر دهید. این کار به شما کمک می‌کند برخوردی بهتر با آن مشکل داشته باشید. تمام قدم‌هایی که باید بردارید طبقه‌بندی و یک برنامه واقعی برای برطرف کردن آن مشکل طرح‌ریزی کنید.

یکشنبه: به دنبال حمایت دیگران باشید
فهرستی از تمام کسانی که می‌توانند شما را هم از نظر کلامی و هم از نظر عملی کمک کنند، تهیه کنید. درمورد مسائل عاطفی، مالی و کاری نیاز به کمک و حمایت دیگران دارید. همین که بدانید کسانی هستید که در مواقع رویارویی با مشکلات شما را حمایت و پشتیبانی می‌کنند، مقدار زیادی استرس‌های‌تان کاهش می‌یابد و احساس آرامش و راحتی بیشتری می‌کنید.

دوشنبه: یک گیاه یا گل بکارید
مهم نیست در یک جعبه کوچک پشت پنجره و اتاق‌تان گیاهی می‌‌کارید یا در باغچه و حیاط خانه، مهم تأثیر مثبت این‌کار روی شماست تا با همین کار کوچک بیشتر احساس خوشبختی کنید.

طی تحقیقاتی که اخیراً روی گروهی از بیماران قلبی به عمل آمده این بیماران بعد از جلسات و کلاس‌های گل و گیاه کاری به طور ناگهانی با کاهش ضربان قلب و بهبود حال عمومی‌شان مواجه می‌شدند.

اگر خود را در باغچه خانه‌تان سرگرم کنید و یا اینکه مشغول کاشتن گیاه و گلی در گلدان باشید، توجه‌تان به عوامل استرس‌زا کاهش می‌یابد و آرامش بیشتری به دست می‌آورید.

سه‌شنبه: چای بنوشید
نوشیدن مداوم چای سیاه، باعث کاهش هورمون‌های استرس و افزایش احساس راحتی بیشتر در بدن می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که چای و قهوه را شب‌ها قبل از خواب ننوشید تا باعث بر هم خوردن خواب شبانه شما نشود.

چهارشنبه: خودتان را ماساژ دهید
ماساژهای کوتاه در سالن‌های ورزشی، محل کار، داخل حمام و . . . واقعاً تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش استرس‌های انباشته شده در شما دارند یک ماساژ پانزده دقیقه‌ای می‌تواند اعصاب را آرام کند؛ پس هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید.

دست چپ‌تان را جلوی خود بگیرید. انگشتان دست چسبنده به هم باشند و کف دست رو به بالا با استفاده از انگشت شست دست راست نقطه فرو رفته بین انگشت شست دست چپ و سایر انگشت‌ها را با حرکت چرخشی ماساژ دهید و به آرامی تا عدد 15 بشمارید. این کار را با دست راست، پای راست و پای چپ‌تان نیز انجام دهید.

پنج‌شنبه: بازی کنید
برخی معماهای به روز و جدید را حل کنید، کمی سودوکو حل کنید و . . . این نوع سرگرمی‌ها تأثیر زیادی در کاهش استرس و بهبود روحیه و خلق‌وخو دارند. براساس پژوهش‌های به عمل آمده با بازی کردن، نگرانی‌ها کاهش می‌یابند و سیستم عصبی نیز آرام‌تر می‌شود. یک بازی را پیدا کنید که بیشتر از سایر بازی‌ها شما را جذب می‌کند.

جمعه: قدردان باشید
روی چیزهایی که باید به خاطر آنها ممنون و سپاسگزار باشید، تمرکز کنید وقتی که اجازه می‌دهید چیزهای خوب در مرکز فکر و اندیشه شما باشند، موارد استرس‌زا و نگران کننده کم‌کم به حاشیه می‌روند.

3 تا 5 مورد از چیزهایی خوبی را که دارید و به خاطر آنها شاکر و سپاسگزارید، روی کاغذ بنویسید، مثلا: همسرتان امروز برای شما چای ریخته است، یکی از نزدیکان‌تان به شما تلفن زده و جویای احوال‌تان شده است،

حال خوب و خوشی دارید و . . . اگر توجه کنید موارد بسیاری پیدا می‌کنید که خوب و خوشایند هستند، ولی شما از آنها غافلید. اگر به خاطر نعمت‌های خدا شاکر و به خاطر محبت دیگران قدردان باشید، این‌کار به زودی به یک حالت طبیعی ذهنی در شما مبدل می‌شود…

باید بدانید که حتی جویدن یک آدامس صورتی نیز تأثیر موقتی در ایجاد آرامش دارد. رنگ صورتی فشارخون را کاهش می‌دهد؛ پس کمی به روز خود و به زندگی‌خود صورتی اضافه کنید.

استرس‌ها و اضطراب‌‌ها

شنبه هفته بعد: صورتی فکر کنید.
شاید فکر کنید این کار خیلی دخترانه و بچگانه است، اما باید بدانید که حتی جویدن یک آدامس صورتی نیز تأثیر موقتی در ایجاد آرامش دارد. رنگ صورتی فشارخون را کاهش می‌دهد؛ پس کمی به روز خود و به زندگی‌خود صورتی اضافه کنید.

البته منظور این نیست که حتماً‌دیوارهای اتاق و محل کارتان را صورتی کنید، ولی مثلا می‌توانید کاغذها را در پوشه‌های صورتی نگهداری کنید، بالش خود را روکش صورتی بکشید و . . .

یکشنبه : تلویزیون را خاموش کنید
به طور مداوم تلویزیون در خانه‌تان و حتی گاهی اوقات محیط کارتان روشن است، اخبار خوب و بد می‌شنوید، نگرانی‌های‌تان بیشتر می‌شوند، محرک‌های تصویری و صوتی آزارتان می‌دهند و شما را در عین حال که ناراحت می‌شوید، کاری برای کاهش این استرس‌ها نمی‌کنید. کمی محیط خود را آرام‌تر کنید. تلویزیون را خاموش کنید تا بار ناراحتی‌ها و استرس‌های‌تان در اثر شنیدن اخبار ناخوشایند، بیشتر نشود.

دوشنبه: به مناظر زیباتر توجه کنید
تا جایی که ممکن است، از خیابان‌های شلوغ شهر دوری کرده و سعی کنید از مسیرهایی رفت و آمد کنید که درخت بیشتری دارند. هر چه درخت، پرنده، گل و گیاه بیشتری ببینید، حال بهتری پیدا می‌کنید و استرس‌های‌تان کم می‌شوند.

سه‌شنبه: اخم‌های‌تان را باز کنید
هر روز چند بار خود را در آیینه تماشا کنید. برخی از عضلات و نواحی بدن تحت تاثیر استرس بیشتر تغییر می‌کنند و تنش‌ها بیشتر روی آنها انرژی می‌گذارند. برخی افراد تحت تأثیر استرس‌‌ها پیشانی، لب‌ها، چشم‌ها، ابروها و . . . را جمع می‌کنند و تغییر حالت می‌دهند جلوی آیینه بایستید و گره ابروها را باز کنید.

چهارشنبه: جلوی افکار منفی را بگیرید
افکار منفی به استرس‌ها و اضطراب‌‌ها انرژی و سوخت می‌رسانند؛‌ بنابراین وقتی که افکار آسیب‌رسان و مخرب به ذهن‌تان هجوم آوردند، از خودتان سوال کنید: چطور می‌توانم به یک موقعیت مثبت‌تر فکر کنم و یا دست‌کم خنثی باشم؟ سعی کنید جلوی افکار منفی خود یک تابلوی ورود ممنوع بگذارید، کمی نفس عمیق بکشید و بعد انتخاب کنید که به این افکار منفی ادامه دهید یا اینکه طرز فکر خود را تغییر دهید.

پنج‌شنبه: دست افتاده‌ای را بگیرید
به طور داوطلبانه کار نیکویی انجام دهید. به یک دانشجو برای پرداخت هزینه تحصیلاتش کمک کنید، به زنان بی‌خانمان، کودکان بی‌سرپرست و . . . کمک کنید و اگر استطاعت مالی اندکی دارید، از کمک‌های معنوی خود دریغ نورزید. همدردی کردن با دیگران و شنیدن غصه‌ها و ناراحتی‌های‌شان باعث می‌شود کمتر دچار استرس و نگرانی شوید و نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

جمعه: بخندید، بخندید و بخندید
افرادی که بیشتر می‌خندند، آندروفین بیشتری در بدن‌شان ترشح می‌شود و احساس بهتری خواهند داشت پس از همین حالا به هر بهانه‌ای بخندید و تمام بدن خود را رها سازید….

منبع: ماهنامه دنیای سلامت

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 5:18

دکتر سیدهادی معتمدی، روانپزشک و استاد دانشگاه/ اضطراب یک احساس نگرانی مبهم درونی است که معمولا همراه با تعارض بروز پیدا می‌کند. به این معنی که مثلا در ساعت خاصی از روز احساس نگرانی به شما دست می‌دهد در حالی که نمی‌توانید علت آن را به درستی تشخیص دهید یا صبح با یک احساس دلشوره برخیزید بدون اینکه دلیل موجهی برای آن وجود داشته باشد.

اضطراب، ترس یا استرس؟
نخستین قدم شناخت اضطراب است. ما باید احساسات مختلف مختلف خود مانند استرس، اضطراب و ترس را به درستی بشناسیم و بتوانیم آنها را از هم تفکیک کنیم. زیرا در غیر این صورت در مواجهه با معضل خود و حل آن دچار مشکل می‌شوید. شما باید تلقی درستی از هر یک از این احساسات داشته و با تشخیص درست به مقابله با آنها بپردازید. به عنوان مثال استرس احساسی است که در اثر حجم زیاد تعهدات یا کار به انسان وارد می‌آید. وقتی که شما با مشکلات یا مسوولیت‌های متعددی مواجه هستید که سنگینی بزرگی را روی دوش شما انداخته‌اند دچار استرس می‌شوید یا وقتی که شب امتحان می‌رسد و به خاطر حجمی از مطالب که باید بخوانید دچار استرس می‌شوید. ترس را نیز از اضطراب به راحتی می‌توان تفکیک کرد. زیرا در ترس شما دچار تعارض نیستید. به عنوان نمونه وقتی از بلندی می‌ترسید یا از کوهستان می‌ترسید شما دچار اختلاف نظر با آنها نیستید بلکه ممکن است خاطره‌ای در کودکی سبب شده باشد که شما از کوهستان بترسید.

اما اضطراب معمولا همراه با تعارض است. به عنوان مثال شما هر روز موقع برگشت به خانه دچار دلشوره و نگرانی می‌شوید این مساله می‌تواند به این علت باشد که شما پدر بداخلاقی دارید که با او دچار اختلاف نظر هستید یا مثلا نسبت به کار خود این احساس را داشته باشید و اصلا از کارتان لذت نبرید شاید به این دلیل که با رئیس‌تان دچار اختلاف عقیده و چالش هستید و روابط خوبی با هم ندارید. وقتی شناخت درستی از این موارد پیدا کردید می‌توانید تشخیص درستی از مساله خود داشته باشید. زیرا متاسفانه در اغلب موارد ما مسائل را همپوشانی می‌کنیم و نوع برخورد اشتباه ما می‌تواند به تشدید یک حالت منتهی شود.

چرا اضطراب می‌گیریم؟
اضطراب دارای انواع مختلفی است؛ مانند وسواس، اضطراب بعد از حادثه، اختلال هراس و… عوامل مختلفی نیز باعث ایجاد اضطراب می‌شوند که مجموعه گسترده‌ای را شامل می‌شوند، تا جایی که بعضی مواد مخدر مانند حشیش نیز باعث به وجود آمدن اضطراب می‌شوند. به همین دلیل باید برای هر اضطراب با توجه به شرایط خاص همان و عوامل به وجود آورنده، نوع اضطراب، شدت آن و… اقدام به درمان و کنترل آن کرد. آنچه مسلم است این است که زندگی امروز مملو از موقعیت‌های اضطراب‌آمیز است و افراد مختلف به دلایل متعدد از اضطراب خود گلایه می‌کنند. مثلا در همین روزهای آخر سال که باید سرشار از شادی و انرژی و آمادگی با روحیه مثبت برای سال جدید باشد عده زیادی تحت فشار کارهای قبل از عید به اضطراب دچار می‌شوند.
در این شرایط بهترین کار این است که ما با برنامه‌ریزی درست و اصولی و شروع کردن کارهای‌مان زودتر از همیشه این اضطراب را مدیریت کنیم. برای این منظور باید برای میزان درآمد، هزینه‌های عید، مخارج جاری، آمادگی برای سفر، تهیه بلیت و… برنامه‌ریزی کنیم و زودتر از هر سال شروع به انجام دادن کارهای‌مان کنیم تا همه کارهای‌مان تلنبار نشده و به اضطراب و استرس ختم نشود.

در مقابل اضطراب چه کنیم؟
اما گاهی مواردی وجود دارد که فرد تمام کارهایش را نیز با برنامه‌ریزی و حتی زودتر از موعد انجام داده است اما باز هم دچار اضطراب است. در چنین شرایطی باید با کمک روش‌های دیگر به آرام سازی یا ریلکسایشن بپردازید. مانند ورزش یوگا که باعث آرامسازی، کنترل تنفس و حرکت ذهن به سمت افکار خوشایند است. با این روش‌ها و نیز مشاوره با یک روانپزشک می‌توان این اضطراب را مدیریت کرد.
راه دیگر مقابله با اضطراب یادگیری حل مساله است؛ شما باید بیاموزید که چطور مسائل کوچک و فراوانی که ذهن شما را شلوغ و درگیر کرده‌اند حل کنید تا ذهن‌تان آزاد شود. بعضی اوقات این مسائل شامل کارهای ساده‌ای است که مدت‌هاست قصد انجام‌شان را دارید اما به تعویق می‌افتند و بدون اینکه متوجه باشید ذهن شما را مشغول و روی آن تاثیر می‌گذارند مانند دری که چند وقتی است صدا می‌دهد و هر روز به این فکر می‌کنید که باید آن را روغن کاری کنید یا دوستی که مدت‌هاست در فکرش هستید و می‌خواهید با او تماس بگیرید اما فراموش می‌کنید یا گلدانی که مدتی است دوست دارید برای اتاق‌تان بخرید اما آن را به تعویق می‌اندازید. بهتر است همین حالا برای انجام این کارها اقدام کنید تا تاثیر مثبت آن را به چشم ببینید.

اگر به اضطراب‌مان بی‌توجهی کنیم چه می‌شود؟
مسائل کوچک بدون درمان می‌توانند تبدیل به مشکلات بزرگ شوند. وقتی شما به یک دندان‌درد ساده بی‌توجهی کنید در نهایت ممکن است ناچار شوید آن دندان را بکشید. اضطراب نیز با همین مکانیسم عمل می‌کند؛اگر میزان اضطراب خیلی بالا رود و شما اقدامی برای برطرف کردن آن انجام ندهید سطح تحمل می‌شکند و آرام‌آرام ویژگی‌های افسردگی در فرد پیدا می‌شود. حتی می‌تواند عملکرد فرد را پایین بیاورد و در انجام وظایف شغلی او یا درسی‌اش تاثیر منفی به جا بگذار به طوری که در پیشرفت افراد در شغل، موفقیت تحصیلی، ارتباط با همسر و… خلل ایجاد کند.
مواجهه با این مشکل و اقدام برای حل آن به مراتب بهتر از این است که بعد از مزمن شدن آن به فکر راه چاره بیفتیم. چون هم درمان سخت می‌شود وهم عوارض بیشتری در شما باقی می‌گذارد. حتی ممکن است عوارض جسمی ایجاد کند، مانند اختلال جدی در رابطه جنسی، تشدید آسم یا کولیک، تشدید دردهای رماتیسمی و دردهای مفصلی، ایجاد یا تشدید میگرن، قلب درد و ابتلا به دردهای عضلانی.

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 259 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 7:05

در بچگی بیماری آبله‌مرغان را تجربه کرده‌و با علائم آن آشنا است. اکنون خودش بچه‌دار شده‌و نسبت به این‌جور بیماری‌های واگیردار برای فرزندش احساس نگرانی می‌کند. اما حالا کودک یکی از افراد فامیل آبله‌مرغان گرفته و نگران است که کودکش هم با بازی کردن با آن بچه، به این بیماری دچار شود. به همین دلیل  درباره بیماری آبله‌مرغان و راه‌های انتقال آن با دکتر مریم‌السادات منتصری، متخصص کودکان و نوزادان، گفت و گو کرده ایم
دکتر منتصری، درباره شرایطی که امکان ابتلا به آبله‌مرغان وجود دارد می‌گوید:« بچه‌ای که آبله‌مرغان دارد و یا برای اولین بار به این بیماری مبتلا شده است محیطی را که در آن قرار دارد، کاملا آلوده می‌کند و احتمال ابتلا به این بیماری در افراد دیگری که در آن محیط هستند و یا وارد آنجا می‌شوند بسیار زیاد است.»
دکتر منتصری درباره نحوه انتقال این ویروس توضیح می‌دهد:« این بیماری بیشتر از طریق ترشحاتی مانند سرفه و عطسه و ترشحات پوست افراد مبتلا به دیگران منتقل می‌شود. ویروس آبله‌مرغان حتی در هوایی که افراد آلوده تنفس می‌کنند هم پخش می‌شود. به همین دلیل کسانی که به این بیماری مبتلا نشده‌اند و با فرد آلوده تماس داشته‌اند،‌ممکن است روز بعد متجه شوند که این ویروس را گرفته‌اند و دو هفته بعد علائم بیماری تازه شروع می‌شود.»

این متخصص زنان و زایمان اعتقاد دارد شدت بروز علائم این بیماری بستگی به سیستم ایمنی بدن و سن بیمار دارد و توضیح می‌دهد:« بدن کودکان یک ساله و بالا‌تر ایمنی بهتری دارد و در صورت ابتلا به آبله‌مرغان، به غیر از دانه‌های قرمزی که نشانه مخصوص آبله‌مرغان است،‌علائمی جزئی مانند تب خفیف و یا علائم سرماخوردگی جزئی را نشان می‌دهند. مقدار و تعداد این دانه‌ها از کم تا زیاد متفاوت است و در 7 روز اول، این علائم به صورت تب و بی‌حالی، بی‌اشتهایی و علائم سرماخوردگی جزئی ظاهر می‌شوند و نشانه خاص این بیماری که همان دانه‌های قرمز و آبدار همراه با خارش است، کمی پس از این علائم جزئی ظاهر می‌شوند. اما در این مدت بچه‌ها نباید این دانه‌ها را دستکاری کنند چون جای آنها روی پوستشان می‌ماند.»
دقیقا یک هفته پس از ظهور علائم، این دانه‌های قرمز خوب می‌شوند اما ممکن است زخم‌هایشان 2 تا 3 روز روی بدن فرد بیمار باقی بمانند. بازه زمانی انتقال ویروس آبله‌مرغان یک روز قبل از بروز علائم تا یک هفته بعد از دیدن علائم همراه با دانه‌های قرمز است.
افرادی که یک‌بار به آبله‌مرغان مبتلا می‌شوند،‌نسبت به این بیماری مصون می‌شوند،‌اما ممکن است بعد‌ها به بیماری «زونا» مبتلا شوند. به همین دلیل دکتر منتصری توصیه می‌کند:« زونا نوع دیگری از ویروس آبله‌مرغان است که در سلول‌های بدن مخفی شده و بعدا در سنین بالا‌تر خودش را نشان می‌دهد. اخیرا واکسن‌های جدیدی را برای درمان این بیماری توصیه می‌کنند که به افراد در معرض خطر هستند و یا بیماری نقص ایمنی دارند، تزریق می‌شود. همچنین خانم‌هایی که آبله‌مرغان نگرفته‌اند و حتی به صورت پنهان یا خفیف هم علائم این بیماری را نداشته‌اند و می‌خواهند برای بارداری اقدام کنند، بهتر است 3 ماه قبل از اقدام برای بارداری این واکسن را بزنند.»
دکتر منتصری درباره درمان این بیماری توضیح می‌دهد:« به طور کلی آبله‌مرغان بیماری نگران‌کننده‌ای نیست و کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، محدودیت غذایی ندارند و بیشتر باید غذا‌هایی تقویت‌کننده‌ای مانند سوپ و آبمیوه بخورند. اما این افراد نباید آسپرین مصرف کنند. کودکان یک سال و کمی بالاتر که به دلیل خارش‌، زخم‌هایشان را می‌خارانند و می‌کَنند،‌بهتر است مادران دستکش دست‌شان کنند. البته برای این مواقع داروی ضد خارش وجود دارد که هم به صورت خوراکی و هم مالیدنی برای بچه‌ها قابل استفاده است. اگر کودکی همزمان با آبله‌مرغان به بیماری دیگری مبتلا شود، پزشکان معمولا آنتی‌بیوتیک‌های مربوط به آن را تجویز می‌کنند.»

منبع : نی نی سایت

http://www.ninisite.com

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 7:05

حتما شما هم زیاد دیده یا خوانده‌اید که خوردن فلان مواد غذایی روی هوش کودکان تاثیر می‌گذارد و درصد یادگیری او را افزایش می‌دهد. اما این اتفاق چطور می‌افتد و این مواد غذایی حاوی چه فاکتورهایی هستند که روی ذهن تاثیر می‌گذارند؟ بعضی اوقات نیز با بعضی از گروه‌های غذایی آشنا می‌شویم که روی عملکرد ذهن تاثیر می‌گذارند اما نمی‌دانیم کدام مواد غذایی حاوی این مواد هستند. غزاله زمانی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، با توضیح اینکه هوش و یادگیری کودکان تحت تاثیر عوامل مختلفی هستند و فاکتورهایی مانند ارث، عوامل محیطی و البته تغذیه در این میان سهیم هستند،  به ذکر و توضیح 7 گروه غذایی مفید برای مغز می‌پردازد و مواد غذایی حاوی آنها را معرفی می‌کند.

1. امگا3
امگا3 ماده‌ای است که در تقویت سلول‌های مغز و افزایش یادگیری و تمرکز تاثیر مثبت می‎گذارد. این ماده با تاثیر در انتقال بین سیگنال‌های بین سلول‌های مغز(میانجه‌های عصبی) نقش دارد. همچنین این ماده در تقویت ضریب هوشی و مشکلات رفتاری کودکان مانند بیش‌فعالی موثر است.
امگا3 ماده‌ای است که در آبزیان مخصوصا ماهی‌های چرب موجود است. مثل ماهی تن، ماهی آزاد، ماهی ساردین و ماهی قزل‌آلا. بعضی از روغن‌های گیاهی نیز به میزان کمتر دارای امگا3 هستند. به عنوان مثال روغن زیتون، روغن کانلو، روغن بذرکتان. همین طور دانه‌های مغذی مانند بادام، گردو، بادام زمینی، کنجد، تخم کتان و آووکادو نیز حاوی مقادیری از امگا3 هستند.

2. لسیتین
این ماده با تاثیر روی میانجه‌های عصبی در تقویت مغز و افزایش یادگیری و تمرکز نقش دارد. این ماده نوعی اسید چرب است که در تولید استیلکوئیل نقش دارد. این ماده در زرده تخم‌مرغ، ذرت، شیر، تخمه آفتاب‌گردان، جو، گندم، بادام زمینی و جو دوسر وجود دارد. این ماده

3. استیل کولین
ماده‌ای بسیار مهم برای افزایش قدرت حافظه است. تمام موادی که حاوی کولین باشند یا ترکیباتی داشته باشند که به استیل کولین یا کولین تبدیل شوند برای حافظه بسیار مفید هستند. این ماده برای مادران باردار نیز بسیار مفید است تا به تقویت هوش جنین آنها نیز کمک کند. مواد غذایی مانند کلم، کاهو و کره بادام‌زمینی حاوی این ماده هستند.

4. ویتامین‌های گروه B
نگه‌داری سلول عصبی و حافظه نقش دارد در غلات کامل، جوانه گندم، مخمر آبجو و جگر موجود هستند. غلات کامل بر خلاف قند ساده عمل می‌کنند آنها آرام آرام قند خون را بالا می‌برند و باعث می‌شوند حافظه عملکرد بهتری داشته باشد.

5. آنتی‌اکسیدان‌ها
آنتی اکسیدان‌ها باعث می‌شوند رادیکال‌های آزاد که از مواد غذایی آزاد شده نتوانند به سلول‌های عصبی آسیب برسانند. این ماده عملکرد واسطه‌های شیمیایی را مختل می‎کنند. آنتی اکسیدان‌ها علیه رادیکال‌های آزاد عمل کرده  وآنها را خنثی می‌کنند. همچنین باعث خونرسانی بهتر به مغز می‌شود که باعث بهبود عملکردهای سلول‌های عصبی و افزایش توانایی هوش می‌شود. ویتامین‌های ث، ای، سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی و شکلات تلخ از منابع آنتی اکسیدان هستند.

6. آهن
غذاهای سرشار از آهن نیز به بهبود عملکرد ذهن کمک می‌کنند. اغلب کودکان دچار کمبود آهن هستند. وقتی آهن در بدن کم باشد سطح عملکرد ذهن آنها پایین می‌آید و زود خسته می‌شوند. گوشت قرمز بدون چربی، حبوبات، غلات کامل و میوه‌های خشک سرشار از آهن هستند که باعث می‌شوند سطح هوشیاری و انرژی افزایش پیدا کنند. این مواد خصوصا حبوبات به افزایش گلوکز خون کمک می‌کنند که سوخت اصلی مغز هستند.

7. میوه‌ها
اغلب میوه‌ها به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می‌کنند. به بعضی از مهمترین میوه‌ها و مواد مغذی آنها اشاره می‌کنیم:
سیب: این میوه حاوی فسفر است که تقویت کننده اعصاب و مغز است.
انگور: فسفات موجود در انگور باعث افزایش هوش و حافظه می‌شود و ذهن را فعال می‌کند.
انار: مقوی روح و ذهن و تقویت کننده حافظه است.
انجیر: حاوی کلسیم و فسفر و تقویت‌کننده مغز و اعصاب است.
انبه: بهبود گردش خون و خونرسانی به مغز و افزایش حافظه.
توت: حاوی ماده‌ای به نام آنتوسیونین است که به سلول‌های عصبی برای پاسخگویی و تسریع کنش‌های عصبی کمک می‌کند.
سویا: کلسترول بد را کاهش می‌دهد، رادیکال‎های آزاد را خنثی می‎کند و به خاطر ترکیبات فیتواستروژنی که دارد باعث تقویت حافظه می‌شود.
اسفناج: به خاطر دارا بودن اسیدفولیک باعث افزایش حافظه می‌شود. اسفناج همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامی‌های ث و آ است.

منبع : نی نی سایت

ninisite.com

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 271 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 7:05

درست کردن بشقاب مرغ و سبزیجات,پخت بشقاب مرغ و سبزیجات

برای تهیه بشقاب مرغ و سبزیجات، مرغ و سبزیجات را به حدی که ترد و طلائی شوند سرخ کنید

مواد لازم برای بشقاب مرغ و سبزیجات :

 عسلیک چهارم فنجان
سس سویایک چهارم فنجان
 سس سیر و چیلی ۱ قاشق غذاخوری
 تخم مرغ۱ عدد
آرد همه کاره۱ فنجان
آرد ذرت۱ فنجان
نمک۱ قاشق چایخوری
۱۱/۴ فنجانآب سرد
روغن سبزیجات۲ فنجان
فلفل دلمه قرمز (به نوارهای نازک خرد شود)۱ عدد
کلم بروکلی خرد شده۱ عدد
سینه مرغ بدون پوست و استخوان (خرد شده به نوارهای نازک)۳۴۰ گرم
پیازچه (به صورت مورب خرد شود)۳ عدد

طرز تهیه بشقاب مرغ و سبزیجات :
فر را با حرارت ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک بشقاب بزرگ برداشته و روی آن دستمال کاغذی گذاشته و کنار بگذارید. لبه ی سینی فر را با فویل بپوشانید.

در یک کاسه ی کوچک، عسل، سس سویا، سس سیر و چیلی را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ تخم مرغ را با هم زن یا چنگال خوب هم زده و بعد آرد، آرد ذرت، نمک و آب سرد را به آن اضافه کنید.

یک ماهیتابه برداشته و روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. فلفل دلمه و بروکلی را داخل خمیری که در مرحله قبل آماده کردیم طبخ کنید. ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید تا آنها ترد و طلایی رنگ شوند. حالا آنها را به بشقاب منتقل کرده و بعد داخل فر بگذارید تا گرم بماند. حالا دوباره صبر کنید دمای ماهیتابه به ۳۷۵ درجه فارنهایت برگردد.

تکه های مرغ را در خمیر ریخته و ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا ترد و طلایی رنگ شوند (یک بار آنها را برگردانید). حالا مرغ را هم به سبزیجات اضافه کرده و پیازچه را روی آن بریزید.

با سس آماده شده سرو کنید.

منبع : novinzi.com

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 245 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:44

کیسه خواب نوزاد را چطور انتخاب و خریداری کنیم؟

کیسه خواب نوزاد و کودک از لوازم کاربردی در سیسمونی و وسایل بچه هاست. به نظر متخصصان استفاده از کیسه خواب برای حفظ امنیت نوزاد اهمیت ویژه ای دارد. البته استفاده از این وسیله ی خواب تنها برای نوزادان پیشنهاد نمی شود و برای کودکان در سنین بالای 3 سال هم کاربرد دارد.

چرا باید از کیسه خواب نوزاد استفاده کنیم؟ پاسخ کلی و اصلی برای این سوال تحت عنوان امنیت و راحتی کودک خلاصه می شود. بیشتر مادران هنگام خواب مرتب به نوزاد سر می زنند تا مبادا رو انداز و پتوی او باعث خفگی و یا خطر شود همین دلیلی است که لزوم استفاده از کیسه خواب بچه را بیشتر می کند. از طرفی نوزاد بعد از گذشت چند ماه زمانی که توانایی حرکت دادن دست و پایش را در خود می بیند، هنگام خواب با حرکت های بدنی میتواند رو انداز و پتو را کنار بزند از این رو قرار گرفتن در معرض هوای سرد منجر به سرماخوردگی او می شود اما خواباندن کودک در داخل کیسه خواب احتمال ورود هوای سرد و سرماخوردگی نوزاد را به حداق می رساند.با استفاده از کیسه خواب ، والدین تمام شب را بدون نگرانی می توانند استراحت کنند.

 کدام کیسه خواب نوزاد و کودک بهتر است؟

بیشتر والدین هنگام خرید کیسه خواب ابتدا به شکل ظاهری آن توجه می کنند. البته که مدل کیسه خواب نوزاد و کودک اهمیت دارد اما زمانی که از کیفیت و مرغوبیت آن مطمئن شده باشید.

بهترین جنس و نوع کیسه خواب برای نوزادان که بدنی حساس دارند ، جنسی است که از نرمی و ضخامت کافی برخوردار باشد. الیاف ضد حساسیت و غیر پلاستیکی متریال مناسب برای این دسته از وسایل خواب نوزاد هستند.برای راحتی سر نوزاد و کودک سعی کنید از کیسه خواب های بالشتک دار یا کیسه خواب هایی برجسته در قسمت سری خریداری کنید.

 بعد از بزرگتر شدن کودک ،استفاده از کیسه خواب برای کوچولوها می تواند یادآور زمان خواب به آنها باشد. در واقع به این شکل، کم کم به بچه ها از سنین خیلی پایین آموزش می دهیم که زمان خواب را متوجه شوند و مثل هر توانایی دیگری، در این سنین باید این قابلیت را هم تقویت کنند که در زمان خواب با مهیا شدن محیط مناسب آن در تخت خوابشان به خواب بروند.

علاوه بر این کیسه های رنگی و زیبا می توانند بخشی از تزیینات اتاق کودک باشند. همچنین کودکان بالاتر از سن 3 سال هم می توانند با داشتن یک کیسه خواب مناسب قد و سایزشان خوابی راحت را تجربه کنند. در انتها توجه داشته باشید که میزان ضخامت کیسه خواب را با توجه به گرما و سرمای هوا انتخاب کنید. کیسه خواب های بدون آستین بهترین گزینه های انتخابی برای فصل تابستان و کیسه خواب مخمل دکمه و زییپ دار مناسب فصل زمستان هستند. در ادامه مدل هایی مناسب نیاز مشتری و به روز بودن طرح ها را برایتان جمع اوری کرده ایم که مناسب نوزاد 1 روزه تا کودکان 12 ساله می باشد.

زیباترین مدل کیسه خواب نوزاد و کودک (دخترانه و پسرانه) 2016 ** 1395

کیسه خواب نوزاد ، مدل کیسه خواب نوزاد ، مدل کیسه خواب

کیسه خواب نوزاد و کودک سری جدید – مدل جدید کیسه خواب نوزاد – عکس کیسه خواب نوزاد عروسکی و فانتزی

کیسه خواب کودک ، مدل کیسه خواب ، مدل کیسه خواب کودک

کیسه خواب نوزاد و کودک – مدل جدید کیسه خواب نوزاد 95  – عکس کیسه خواب نوزاد عروسکی و فانتزی 2016

کیسه خواب فانتزی ، مدل کیسه خواب کودک ، مدل های کیسه خواب نوزاد

عکس کیسه خواب نوزاد و کودک – مدل جدید کیسه خواب نوزاد – عکس کیسه خواب نوزاد عروسکی و فانتزی

کیسه خواب نوزاد ، مدل های کیسه خواب نوزاد ، انواع مدل های کیسه خواب

کیسه خواب نوزاد و کودک – مدل جدید کیسه خواب نوزاد – عکس کیسه خواب نوزاد عروسکی و فانتزی شیک

کیسه خواب جدید ، انواع مدل های کیسه خواب ، وسایل خواب بچه

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 474 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:44

رست کردن بروکلی با پنیر پارمیسان,تهیه بروکلی با پنیر پارمیسان

کلم بروکلی با پنیر پارمیسان را داخل فویل تهیه می کنیم

مواد لازم برای بروکلی با پنیر پارمیسان :

 کلم بروکلی خرد شده۱ عدد
 آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
 روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
 نمک نصف قاشق چایخوری
فلفلیک چهارم قاشق چایخوری
پنیر پارمیسان رنده شده۳ قاشق غذاخوری


طرز تهیه بروکلی با پنیر پارمیسان :

گاز یا باربیکیو یا گریل را با حرارت متوسط گرم کنید. مقداری فویل برداشته و آن را به تکه های سی سانتیمتری ببرید. نیمی از بروکلی ها را در مرکز یک تکه فویل گذاشته و روی آن آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل بریزید.

دو لبه ی فویل را به سمت بالا آورده و آن را ببندید، دو سانتیمتر از آن را تا کرده تا خوب بسته شوند. داخل فویل کمی فضا ایجاد کنید تا حرارت داخل آن چرخش داشته باشد. حالا بقیه قسمت های باز را تا کنید.

فویل های آماده شده را روی گریل و در حرارت غیر مستقیم گذاشته و درب آن را بگذارید. ۱۵ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید. حالا به دقت پاکت های فویل را باز کرده و روی بروکلی ها پنیر پارمیسان پاشیده و فورا سرو کنید.

منبع : novinzi.com

telegram-900x350w

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 254 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:44

چطور از اسپری مو برای فیکس آرایش استفاده کنید؟

ثابت نگه داشتن آرایش روی صورت یکی از ترفندهای مهم زیبایی است که هر خانمی باید آن را بداند. در این مقاله قصد داریم روش های ساده ای را معرفی کنیم که با آنها بتوانید آرایش صورت تان را ثابت نگه داریم.

آرایش صورت ام را چگونه ثابت نگه دارم؟

بساری از خانم ها دوست دارند آرایش صورتشان را برای یک روز کامل بدون آن که آن را تمدید کنند روی صورتشان داشته باشند. در این مقاله تکنیک هایی برای حفظ آرایش برای یک روز کامل را عنوان می کنیم.

شاید شما هم مثل بسیاری از خانم‌های دیگر یک جعبه پر از انواع لوازم آرایشی دارید و هر روز خودتان را برای شیک‌تر و جذاب‌تر شدن  برای همسرتان یا مهمانی زنانه و دوستانه آرایش می‌کنید.
اما شاید این میان یک کار بسیار مهم را از قلم بیندازید؛ زیرسازی پوست. اکثر زنان معمولا فراموش می‌کنند این کار را در روند آرایش خود انجام دهند. تفاوت بین حفظ آرایش تا پایان شب یا از‌بین رفتن آن تا ظهر می‌تواند اهمیت  زیرسازی پوست را نشان دهد. راه‌های زیادی برای آرایش وجود دارد که بسیاری از آنها به نوع پوست ارتباط دارد. متخصصان معتقدند این شرایط تا حد زیادی به میزان هیدراته بودن پوست، چرب بودن و آسیب وارد شده به آن مربوط می‌شود. این مطلب را بخوانید تا بدانید کدام روش آرایش بیشتر برای‌تان جواب می‌دهد.

برای ماندگاری آرایش صورت تان از اسپری هیدراته استفاده کنید

استفاده از افشانه‌های هیدراته بسیار سریع و آسان بوده و می‌توان بعد از انجام آرایش آن را روی پوست استفاده کرد. در‌ واقع این اسپری‌ها باعث نرم‌تر شدن پوست شده و از آب شدن آرایش، ترک برداشتن، از‌بین رفتن یا باقی‌ماندن آن لا‌به‌لای خط و خطوط صورت پیشگیری می‌کند. استفاده از اسپری‌ها برای پوست‌های خشک تا معمولی یا برای آن دسته از افرادی که پوست‌شان چین و چروک یا نشانه‌های سالخوردگی دارد، بسیار مناسب است.

از پودر براق‌کننده برای پوست‌های چرب بهره بگیرید

برای آن دسته از افرادی که پوست چرب یا روغنی دارند، استفاده از پودرهای براق‌کننده می‌تواند باعث ماندگاری آرایش شده و همزمان به درخشندگی آن هم کمک کند. پودر براق‌کننده را می‌توانید با یک برس بزرگ و ظریف روی تمام صورت یا روی پیشانی، بینی و چانه بمالید چرا‌که این نقاط بیشتر از سایر نقاط صورت چرب شده و باعث از‌بین رفتن آرایش می‌شود.

زیرسازی به شما رنگ و رو می‌دهد

بهترین راه برای آنکه پوست صورت‌تان به یک پارچه زبر تبدیل نشود این است که قبل از استفاده از لوازم آرایشی، از یک زیرساز استفاده کنید. زیرسازی باعث نرم شدن خط و خطوط ریز ‌چین و چروک صورت می‌شود و بین محصولات مراقبت پوستی و مواد آرایشی سدی ایجاد می‌کند. زیرسازی نه‌ تنها باعث می‌شود که رنگ و رو و صورت شما بی‌عیب به‌نظر بیاید بلکه باعث می‌شود آرایش در تمام روز روی صورت‌تان بماند. اگر پوست‌تان دچار کم‌آبی شدید است، زیرسازهای سیلیکونی یا آلی بهترین گزینه برای پوشش پوست محسوب می‌شوند.

کدام فیکساتور را انتخاب کنید؟

می‌توانید از انواع محصولات فیکس‌ کننده برای ثابت ماندن آرایش خود نیز کمک بگیرید. یکی از محصولاتی که لازم است در کیف میکاپ خود داشته باشید، پودر فیکساتور است. استفاده از این پودر قبل از آرایش، حین آرایش و بعد از آن، کمک می‌کند دوام آرایش شما بیشتر شده و خطوط و نواقص آرایش شما را پوشش دهد.

پودر فیکساتور منافذ باز پوست را بسته و با ایجاد بافتی نرم و ابریشمین، باعث می‌شود آرایش روی پوست صورت شما بهتر بنشیند. پودر فیکساتور به‌ صورت پودر رنگی، پودر بی‌رنگ‌ و اسپری در بازار لوازم آرایشی موجود است. باید دقت کنید که از پودر همرنگ با پوست صورت‌تان یا پودر بی‌رنگ استفاده کنید.

برای ثابت نگه داشتن آرایش تان کرم‌ پودر را فراموش نکنید

سارا صادقیان، مشاور زیبایی، درباره فیکس کردن آرایش می‌گوید: امروزه برای فیکس کردن آرایش از فیکساتورهای مخصوص با برندهای مختلف استفاده می‌کنند که باعث می‌شود میکاپ زمان بیشتری روی صورت باقی بماند. اما ممکن است به این محصولات دسترسی نداشته باشید یا بخواهید برای یک بار این کار را انجام دهید. برای فیکس کردن آرایش می‌توانید کرم‌پودر را به تمام پوست صورت‌تان بزنید و پس از آن پنکیک ساده متناسب با رنگ پوست‌تان استفاده کنید.

چطور از اسپری مو برای فیکس آرایش استفاده کنید؟

این مشاور زیبایی می‌گوید: بعد از اتمام آرایش صورت می‌توانیم از اسپری سبک مو برای فیکس کردن میکاپ استفاده کنیم. این یکی از ترفند‌های قدیمی برای حفظ حالت مو است، پس چرا از آن برای ماندگاری بیشتر آرایش و شادابی آن در طول روز استفاده نکنید؟ بهترین روش برای استفاده از آن به این شکل است که اسپری مو را در فاصله ۵ یا ۶‌سانتی گرفته و به اندازه یک یا چند ثانیه آن را اسپری کنید. به‌علاوه ترجیحا هنگام استفاده از این اسپری‌ها نفس‌تان را حبس کنید تا مواد سمی آن وارد ریه‌تان نشود.
نکته‌ای هم که باید در‌نظر بگیریم این است که میزان فاصله‌ای که باید اسپری بزنید نه باید خیلی نزدیک باشد به‌طوری که صورت خیس شود و نه باید خیلی دور باشد که تاثیری نداشته باشد. همچنین باید مراقب باشید که هنگام زدن اسپری مو، دهان و چشم‌ها بسته باشد و افرادی که مشکل تنفسی دارند از این شیوه استفاده نکنند. به‌علاوه اسپری مو سبک باشد و از درجات بالا استفاده نشود چون پوست حالت بدی به خود می‌گیرد و ممکن است فرد را اذیت کند.
منبع : مجله سیب سبز

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 260 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 3:08

حساسیت فصلی بهاره یکی از انواع آلرژی است که در بین افراد بسیاری شیوع دارد. درمان چینی در زمینه حساسیت های فصلی بسیار موثر است. با فشار آوردن روی 5 نقطه روی کف پا می توان حساسیت فصلی را کاهش داد.

حساسیت فصلی بهاره را با 5 ماساژ زیر کاهش دهید

با از راه رسیدن فصل بهار حساسیت ها نیز عود می کند و درمان های طبیعی می تواند در کنترل حساسیت بسیار موثر واقع شود. درمان چینی در این زمینه بسیار موثر است. با فشار آوردن روی 5 نقطه روی کف پا می توان حساسیت فصلی را کاهش داد. طبق دیدگاه طب چینی، حساسیت ها بر اثر ضعیف بودن جریان انرژی در بخشی از اندام های بدن به وجود می آید که در ادامه به آن می پردازیم:

_ ضعیف شدن جریان انرژی در ریه : اولین دفاع بدن در برابر عوامل بیرونی مانند گرده و گرد و خاک در ریه انجام می شود. با ضعیف شدن جریان انرژی در ریه ماده حساسیت زا وارد بدن می شود.
_ ضعیف شدن جریان انرژی در طحال : هنگامی که طحال ضعیف می شود، این عضو از بدن نمی تواند عملکرد خود را انجام دهد.
_ ضعیف شدن جریان انرژی در کلیه : با مصرف طولانی مدت دارو از جمله آنتی هیستامین و آمپول های کورتیزون، جریان انرژی در کلیه از بین می رود.

ماساژ کف پا برای کاهش علایم حساسیت در نقاط مختلف

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : ریه ها؛ به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : ریه ها؛ به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید

محل : در قسمت کف پا ،روی برآمدگی پا زیر سه انگشت میانی.
ماساژ : این قسمت ها را با انگشتان فشار دهید.سپس فشار بیشتری وارد کنید و به طور چرخشی آن قسمت را به طور کامل و به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید.

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : سینوس ها؛ به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : سینوس ها؛ به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید

محل : نقطه اصلی سینوس ها در نوک شست پا قرار دارد. ماساژ دادن آن می تواند گرفتگی بینی را بر طرف کند.
ماساژ : برای ماساژ دادن آن قسمت را با شست ماساژ دهید. نکته : هر پا را به مدت 60 ثانیه به طور کامل ماساژ دهید.

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : بینی؛ به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : بینی؛ به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید

محل : نقطه اصلی آن در کنار ناخن شست قرار دارد .شست پای چپ با پره بینی راست و شست پای راست با پره بینی چپ هماهنگی دارد.
ماساژ : برای ماساژ دادن ، با دست راست روی شست چپ فشار وارد کنید و با دست چپ روی شست راست فشار بیاورید. شست را با انگشت نشانه نگه دارید و با شست هر دو طرف آن را ماساژ دهید.هر شست را به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید.

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : گلو:20-30 ثانیه ماساژ دهید

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : گلو؛ 20-30 ثانیه ماساژ دهید

محل : بین شست پا و انگشت بعدی قرار دارد.

ماساژ : با استفاده از بر آمدگی استخوان های انگشتان در پشت دست روی نقطه فشار وارد کنید و بچرخانید. انگار که دارید دستگیره در را به سمت جلو و عقب می چرخانید. فشار بیش از حد وارد کردن می تواند باعث کبودی شود و تاثیر منفی روی جریان انرژی بگذارد. این حرکت را روی هر دو پا به مدت 20-30 ثانیه انجام دهید.

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : چشم ها؛ به مدت 30-60 ثانیه

ماساژ کف پا برای کاهش حساسیت فصلی : چشم ها؛ به مدت 30-60 ثانیه

محل : در قسمت زیرین انگشت دوم و سوم پا. نقطه چشم چپ در پای راست و نقطه چشم راست در پای چپ قرار دارد.
ماساژ : با استفاده از شست این قسمت در هر دو پا را با حرکت بالا و پایین به مدت 30-60 ثانیه ماساژ دهید.
منبع : salamatnews.com

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 267 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 3:08

ترفندهای زیبایی بسیاری برای زیباتر کردن آرایش چشم، آرایش لب و … وجود دارد. در این مقاله در نظر داریم شما را با ساده ترین ترفندهای زیبایی آشنا کنیم.

 با این ترفندهای زیبایی در سال جدید زیباتر شوید

این لیست عجیب و غریب از نکات و ترفندهای زیبایی، کارهایی را نشان می دهد که برخی زنان برای زیبا به نظر رسیدن انجام می دهند. زنان نسبت به محصولات و نکات زیبایی، رویکردهای متفاوتی دارند. بعضی دوست دارند جدیدترین نوآوری هاه را بپذیرند و بقیه ترجیح می دهند به چیزهایی که می دانند، عمل کنند.

اگر پوستی شاداب می خواهید، خیار راه حل شماست

به خاطر اثرات خنک کننده خیار، می توان از آن به عنوان عصای جادویی برای درمان تمام مشکلات پوستی استفاده کرد و به خاطر خاصیت پاک کننده اش پوست را بسیار نرم و لطیف می کند. قرار دادن خیار روی چشم ها برای بانشاط کردن آن ها و از بین بردن پف زیر چشم بسیار مناسب است.

هر روز 2 لیتر آب بنوشید

نوشیدن آب کافی از ایجاد عارضه های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، خشکی و چین و چروک پوست پیشگیری می کند و پوستی شاداب خواهید داشت. زمانی که پوست شما آّب دار باشد، شما جوان تر به نظر خواهید رسید. آب کمک می کند که بافت های پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستیسیته آن افزایش یابد. خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق تر می شود. نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می شود.

با خمیر دندان لک های صورت تان را از بین ببرید

قراردادن خمیر دندان روی لکه ها باعث کاهش اندازه لکه صورت می شود. اگر می خواهید به بهبود زخم ها و لکه ها سرعت ببخشید، قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.

چای کیسه ای خستگی چشم های تان را از بین می برد

قرار دادن چای کیسه ای روی چشم های خسته، برای رفع خستگی چشم بسیار موثر است. بدین منظور چای کیسه ای را کمی خیس کرده و در یخچال قرار دهید، سپس آن را روی چشمان تان قرار دهید.

با آبلیمو پوست تان را روشن کنید

آبلیمو نه تنها برای مو و پوست مفید است بلکه برای روشن کردن مو و ایجاد هایلایت هایی روی آن نیز استفاده می شود. نتیجه این عمل به رنگ طبیعی موهایتان بستگی دارد. اگر شما موهای تیره ای دارید، پس ممکن است بعد از اولین بار استفاده تغییر زیادی به چشم تان نیاید.

دندان تان را با جوش شیرین سفید کنید

جوش شیرین، بخشی از درمان های طبیعی و بسیار موثر برای سفید کردن دندان هاست. جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود، کمک می کند که لکه های کدرکننده دندان ها از بین برود. درواقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. همچنین باعث از بین رفتن باکتری ها، میکروب های دهان و بدبویی دهان می شود.

ابروهای تان را با وازلین تقویت کنید

وازلین ماده ای است که می تواند در رشد ابروها موثر باشد. وازلین روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن ها را ضخیم تر می کند و در نتیجه ابروها پرتر به نظر خواهدرسید. وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابروهای باریک دارند، ولی دوست دارند ابروهایشان پر و یکدست به نظر برسد.

رژ لب تان یک جایگزین مناسب برای رژگونه است 

اگر در موقعیتی قرار دارید که به رژگونه دسترسی ندارید، می توانید از رژلب به روی گونه ها استفاده کنید و آن ها را برجسته تر نشان دهید.

با این روش عطرتان را ماندگار کنید

اگر می خواهید عطرتان تا بیشترین حد ممکن ماندگاری داشته باشد، یک راه خیلی خوب این است که آن را به موهایتان اسپری کنید! بسیاری از خانم ها از اینک عطر را روی موهایشان اسپری کنند می ترسند، چرا که احساس می کنند ممکن است این کار باعث آسیب رسیدن به موهای شان شود. بهترین روش که حتی با موهای شما ملایم تر رفتار خواهد کرد. این است که به شانه یا برس عطر را اسپری کنید. سپس مانند همیشه موهایتان را شانه کنید. با این کار، حتی از روش قبلی بوی خوش  بین موهایتان پخش خواهد شد و به موهای شما آسیبی نخواهد رسید.

روشی خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم

یکی از آسان ترین راه ها برای کاهش پف زیر چشم، قرار دادن قاشق چای خوری سرد روی چشم ها است.

ماسک عسل، ماسک شاداب کننده پوست

استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت بهترین راه شاداب و شفاف کردن پوست صورت به حساب می آید، شما هم می توانید عسل را به تنهایی روی پوست خود قرار دهید و هم می توانید آن را با سایر مواد مفید برای پوست مانند روغن زیتون، دارچین و… مخلوط کنید.

یک راه عالی برای فر کردن مژه

یکی از بهترین راه ها برای حالت دار کردن مژه ها در مدت زمان طولانی، گرم کردن فرمژه قبل از استفاده است. سشوارتان را به مدت 5-3 ثانیه، کنار فرمژه نگه دارید. فرمژه گرم، مژه ها را حالت دار می کند و حالت آن را تا پایان روز حفظ می کند!

یک ترفند جالب برای ریمل زدن

هنگام ریمل کشیدن روی مژه های پایینی بهتر است از یک قاشق پلاستیکی استفاده کنید. این کار باعث می شود تسلط بهتری داشته باشید و ریمل زیر چشم شما پخش نشود.

ترفندی مهم در استفاده از رژگونه

رژگونه فقط برای رنگی کردن صورت نیست، بلکه خطوط و استخوان گونه را هم مشخص می کند. پس شما باید قبل از کشیدن رژگونه، حالت چهره خودتان را بدانید (کشیده، گرد، مربعی، بیضی). رژگونه می تواند گونه های شما را برجسته تر یا از برجستگی آن کم کند.

ترفند آرایشی برای از بین چف زیر چشم

اگر می خواهید پف زیر چشم تان را بپوشانید، بهتر است اول چروک های زیر چشم را بی رنگ کنید، سپس یک سایه رنگ تیره روی پف زیر چشم بکشید.

ترفندی برای آرایش چشم طبیعی

اگر می خواهید آرایش چشمان تان به صورت طبیعی باشد، ابتدا یک سایه رنگ روشن (سفید، کرم یا مرواریدی) را به گوشه داخلی چشم، وسط چشم و زیر استخوان ابرو بکشید، سپس سایه مورد نظر خود را روی آن بکشید.

ریمل خشک شده را چگونه تازه کنیم

گاهی اتفاق می افتد که ریمل شما خشک می شود.البته توجه کنید اگر بیشتر از 3 یا 4 ماه از مدت مصرف آن می گذرد، باید آن را دور بریزید، اما اگر در کمتر از این زمان خشک شد، می توانید 1 تا 2 قطره از قطره چشم در داخل آن ریخته، خوب هم بزنید.

روش خانگی برای نرم کردن لب

با استفاده از یک مسواک کودک، لبان خود را ماساژ دهید که اگر پوسته انداخته از بین برود. همچنین می توانید از محلول شکر و روغن نارگیل کمک بگیرید یا یک راه ساده تر (اما نه زیاد کارا) استفاده از وازلین است.

ترفندی جالب برای درشت نشان دادن چشم

اگر شما مداد چشم سفید ندارید، حتما یکی تهیه کنید؛ چون می خواهیم به شما ترفند جدیدی آموزش دهیم! برای درشت تر نشان دادن چشمان تان، بهتر است به جای استفاده از مداد چشم مشکی، از مدام چشم سفید استفاده کنید. همچنین اگر چشمان تان کمی انحنا دارد با این روش آن را مخفی کنید.

مژه های تان را با مداد پرپشت تر نشان دهید

اگر می خواهید مژه های پرپشتی داشته باشید، از داخل چشم زیر مژه های بالای چشم تان را مداد بکشید. این کار حتی اگر آرایشی هم ندارید، به زیباتر شدن شما کمک می کند.

چگونه با ریمل مژه های مان را پرتر نشان دهیم؟

شاید شما مژه های کوتاه یا کم پشتی دارید و نیاز دارید از مژه مصنوعی استفاده کنید. اما استفاده از مژه مصنوعی هم برای شما سخت است. شما می توانید بعد از فر کردن مژه توسط فرمژه، یک لایه نازک پنکیک روی مژه ها بزنید، سپس ریمل را به سراسر مژه ها بکشید. 2 تا 3 بار به مژه ها ریمل بکشید، البته در هر بار ریمل زدن، فاصله زمانی 3 تا 5 دقیقه را رعایت کنید. دقت کنید که هنگام ریمل کشیدن نیازی نیست ریمل را از پایین مژه به بالا بکشید، فقط جلو و پشت مژه ها را بپوشانید، همچنین ریمل را از راست به چپ و مژه ها بزنید.

نکته ای مهم در انتخاب رنگ کرم پودر

اگر رنگ کرم پودر شما مناسب نباشد، ممکن است چهره شما را خیلی زشت نشان دهد و البته همه ما از اینکه صورتی مثل روح های سرگردان داشته باشیم، نفرت داریم! مخصوصا زمانی که رنگ صورت و گردن متفاوت باشد! پس رنگ کرم پودر را با گردن خود چک کنید نه با صورت، چون گردن به اندازه صورت در معرض آفتاب قرار نمی گیرد.
منبع : مجله زیبایی سالم

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 256 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 3:08

در زندگی زناشویی هر زوجی ممکن است برخی از بحث ها به جنگ برسد ولی برخی از حرفها وجود دارند که ممکن است باعث به جوش آمدن خون همسرتان و آتش گرفتن او باشد. با ما همراه شوید و این جملات را بشناسید.

این حرفها همسرتان را به اوج عصبانیت می رساند

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام صحبت با همسرتان حرفی می زنید که ناگهان از کوره در می رود و عصبانی می شود، در صورتی که شما دلیلی برای عصبانیت او نمی بینید. دلیل چیست؟

با زن زندگی تان مشغول صحبت باشید و شما به یکباره چیزی بگوید که براستی عمیقاً او را ناراحت و یا عصبانی می کند؛ شما نمی دانید چرا او تا این حد عصبانی و ناراحت می شود و با ناباوری از می پرسید:” مگر من چی گفتم؟” یا “چه حرف بدی زدم؟”

این جملات عبارتند از

آروم باش

لحظه ای که این جمله به گوش زن ها برسد فشار و اضطراب آنهارا بالا می برد. هنگامی که به آن ها دستور می دهید آرام باشید برای آن ها به این معنا است که احتمالاً فکر می کنید زیادی از خود واکنش نشان داده اند و از هم پاشیده و غیر منطقی شده اند و نمی توانند از پس چیزی بر آیند از آن بالاتر ازاین کار، بوی فخر فروشی می آید که مردها به خود مسلطند و زنها نمی توانند بر خودمسلط باشند.

سخت نگیر، بی اعتنایی و بی تفاوتی تا چه حد؟

این جمله اهمیت احساسات زنان و نیز آنچه را که درباره اش صحبت یا مذاکره می کنند راکوچک جلوه می دهد و ضمناً به این معناست که زیادی موضوع را جدی و مشکل گرفته اند ترجمه” نمی خواهم درباره این موضوع با تو هیچ صحبتی بکنم.” پاسخ زنان”خودت سخت نگیر. زنان می خواهند صحبت کنند نه اینکه روی شما عمل جراحی قلب باز انجام دهند”

به اعصابت مسلط باش درست مانند آروم باش و سخت نگیر و حتی به مراتب بدتر است

هنگامی که به زن ها می گویید بر اعصاب خودت مسلط باش برایشان به این معناست که از کاهی کوه ساخته اند. خب مردان عزیز چه فکر می کنید؟ اگر زنان میخواهند در آن باره صحبت کنند پس حتماً برای آن ها موضوع مهمی است.

اینقدر بچه نشو

این جمله احساس توهین و تحقیر و بی احترامی به زن ها دست می دهد.

دوست ندارم درباره ی آن صحبت کنم

زنان هم از بسیاری از کارها خوششان نمی آید ولی آنها را انجام می دهند، اما پیام این جمله به زنان این است که احساسات تو برای من اهمیتی ندارد مهم نیست که ناراحت باشی و نمی خواهم روی این رابطه کار کنم.

دیگر تحملش را ندارم

این جمله معمولاً با یک خروج فیزیکی و جسمانی نیز همراه است. بدین معنا که مردها این جمله را می گوید و ناپدید می شوند و زنان را دل شکسته و رنجیده خاطر و بسیار خمشگین و عصبانی رها می کنند. این جمله به زن احساس نا امیدی و درماندگی می دهد. چنانچه آمادگی صحبت کردن را ندارید راه ها و روش های مودبانه تری نیز برای بیان آن وجود دارند.

دوباره شروع شد

معمولا مردان این جمله را در ابتدای مکالمه و پیش از آن که هنوز زنان چیزی گفته باشند می گویند مثلا زنان می پرسند عزیزم آیا در چند روز آینده زمان بیشتری داری؟ مردان پاسخ می دهند دوباره شروع شد. از کجا می دانید که قرار است بعد از این جمله چه گفته شود، در واقع آنچه در ذهن مردان می آید این است که “دوباره می خواهد درباره رابطه مان صحبت کند” زنان می خواهند در مورد رابطه صحبت کنند زیرا که به دلایل عجیب و غریب شما را و رابطه ی با شمارا دوست دارند.

این دفعه چیه؟

با شنیدن این عبارت زنان احساس می کنند که از پیش به آن ها اخطار داده اید و می خواهیدآن ها را بترسانید در این گونه اوقات چاره ای ندارند جز این که تسلیم خواسته ی شما شوند و بگویند”باشه اصلا ًهیچی” که احتمالا همان چیزی است که شما دوست دارید بشنوید!

دوباره نشستی با دوستات حرف زدی؟

آیا منظور مردها از این جمله این است که زن ها فکر، ذهن و تفکر مستقل ندارند؟ یا هر بار که از چیزی ناراحت هستند و یا می خواهند موضوعی را حل و فصل کنند توسط زن های دیگر شست و شوی مغزی داده شده اند؟ مهارتی که در این جمله به کار رفته است این است که از پیش و از همان ابتدا آنچه را که زنان می خواهند درباره اش صحبت کنند از درجه ی اهمیت و اعتبار ساقط می شود گویی که احمقانه است یا خوب درباره اش فکر نشده است و عقل و منطقی در آن به کار نرفته است و بنابراین ارزش آن را ندارد که وقت تان را روی آن بگذارید.

باشه باشه مثل همیشه حق با توست و من اشتباه می کنم حالا راضی شدی

زنان راضی نمی شوند چرا که صحبت کردن و برقراری ارتباط بر سر درست و غلط، برد و باخت یا حق به جانب جلوه کردن و محکوم کردن دیگری نیست. بلکه هدف فقط برقراری ارتباط متقابل و برگرداندن تفاهم است. مکالمه یک مسابقه نیست که باید در آن برنده شوید بلکه نوعی ارتباط است.

اصلا بابا فراموشش کن

پر واضح است که چیزی گفته شده که به مذاق مردان خوش نیامده است، اما به جای اینکه این احساسات خود را با همسرشان در میان بگذارند، مکالمه را در نطفه خفه می کنند. به علاوه اینکه زنان قادر نخواهند بود آن موضوع را فراموش کنند و شما نیز این را خود می دانید.

خودم می دونم چکار دارم می کنم

یعنی به نظر مردان نیازی به زنان نیست و فکر زن ها بی اهمیت است و مردان نمی خواهند در این مورد هیچ توضیحی بدهند.

نمی توانم اینقدر جلو جلو فکر کنم

با این جمله مردان می خواهند شانه خالی کنند طفره بروند و فرار کنند. این کار مردان موجب می شود زنان احساس کنند اهمیت ندارند و شایسته چشم پوشی هستند .

یه کاریش می کنیم

هنگامی که زنان سعی دارند برای آینده برنامه ریزی کنند یا مشکلی را حل و فصل کنند و مردها این پاسخ را به آن ها می دهند زنان می دانند که فقط می خواهید وعده سر خرمن بدهند، البته به روش نرم و ملایم و زیرکانه.

من هم همین طور

زنان می گویند” دوستت دارم” و شما می گویید” من هم همین طور” آن ها می گویند:”خیلی خوشحالم تونستیم درباره ی آن موضوع با هم صحبت کنیم.” شما می گویید:”من هم همین طور”استفاده از این عبارت از دو حال خارج نیست یا به لحاظ گفتاری کلامی مردان تنبل هستند و حوصله ندارند همان فکر یا احساس را تمام و کمال دوباره ابراز و بیان کنند و یا اینکه عمداً دوست ندارند آن را بر زبان بیاورند و اعتقادی هم به آن ندارند.

من همین طوری هستم

اینک بزرگترین عذر و بهانه برای سرباز زدن از انجام آنچه ندارید یا نمی خواهید انجام دهید سرباز زدن از تغییر و رشد شخصی، طفره رفتن از کار کردن بر روی خودتان و رابطه و فرار کردن از جدی گرفتن نظر ها و بازتاب های زنان. خب چنانچه نمی خواهید تعهد و پای بندی خود را به چیزی نشان دهید بهتر نیست دقیق تر بگویید که : “من انتخاب کرده ام که همین طوری باشم”.
منبع : jamnews.com

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 265 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 1:44

 تمیز کردن کاغذ دیواری یکی از سخت ترین قسمت های هر خانه تکانی است. برای شستن و تمیز کردن کاغذ دیواری تان از نکته های زیر استفاده کنید.

 کاغذ دیواری را چگونه تمیز کنیم؟

بازار داغ خانه تکانی ها شروع شده است، در صورتی که در پوشش سقف و یا دیوارهای خانه خود از کاغذ دیواری استفاده نموده اید جهت خانه تکانی نیازمند شستشو و یا تعویض آن خواهید بود. بسته به نوع٬ جنس لایه های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در اجرای کاغذ دیواری روش های متفاوتی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود که توجه به آنها می تواند عمر کاغذ دیواری را افزایش داده و هزینه تعویض و نیاز به خرید مجدد کاغذ دیواری را رفع کنید . براى اطلاع بیشتر در مورد نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری ها، مراقبت و تمیز کردن آن ها با ما همراه باشید.

پیش از هر چیز به چند نکته اساسی در مورد کاغذ دیواری ها توجه کنید

_ لکه ها را باید زود به زود از روی کاغذ دیوارى پاک کنید چرا که ممکن است لکه پایدار شود . خاک روى کاغذ دیوارى را حد الامکان زود تمیز کنید چرا ممکن است آن را بد رنگ کند و به مرور زمان آن را از جلا مى اندازد.

_ کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید. برای کاغذهای نازک استفاده از آب گرم تمیز بدون صابون، توصیه می‏شود. برای کاغذهای قابل شست‌ و شوی ضخیم تر، از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید.

_ معمولا لکه‌ها با آب ولرم و صابون ملایم از بین مى رود و بعد با آب پاکیزه آن را بشویید. و با یک حوله آبگیر آن را خشک کنید، برای لکه‌هاى که عمیق تر است شما باید از پاک کننده‌هاى قوی تر استفاده کنید.حتما بعد از ماده پاک کننده شیمیایى از آب براى شست و شو استفاده کنید.

_ از سیم های فلزی و حتى اسکاج‌هاى زبر و پودر‌هاى قوى و یا حلال‌هاى قوى مثل استون اصلا براى تمیز کردن کاغذ دیوارى استفاده نکنید چرا که‌ این‌ها به کاغذ دیوارى صدمه وارد مى کند.

_ پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود. مخصوصا در محل قرار گرفتن رول های کاغذ دیواری دقت بیشتری داشته باشید زیرا در این نقاط که محل اتصال رول ها می باشد، احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.

_ اگر بر روی کاغذ دیواری منزل شما لکه چربی ایجاد شود، فورا نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. برای از بین رفتن این لکه ها ابتدا مایع پاک کننده ملایم و یکی از پودرهای جذب کننده رطوبت٬ از گچ خیاطی یک خمیر بسازید و بر روی لکه بمالید و مهلت دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را به کمک یک برس نرم یا مسواک پاک نمایید.

_ در صورت چکیدن شمع بر روی کاغذ دیواری، ابتدا شمع را با دقت فراوان و با نوک کارد از روی دیوار بکنید و سپس با مداد پاکن بقیه آن را خوب تمیز کنید.

_  برای پاک کردن لکه های مداد رنگی، از یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده استفاده کنید و خواهید دید که به آرامی تمیز می شود. در صورت پررنگ بودن لکه های مدادرنگی  می توانید با استفاده از یک مسواک و کمی خمیردندان آن را تمیز کنید.

_ در صورتی که بر روی کاغذ دیواری لکه جوهری ایجاد شود با استفاده از گچ خیاطی، لکه مورد نظر را جذب و سپس به کمک مسواک و یا برس پاک کنید. این کار باید در کمال دقت انجام شود و مراقب باشید تا لکه جوهر پخش نشود.

_ کاربرد کاغذ دیواری های مدرن در خانه بسیار است، نوع اکریلیک یا ونیلی که غالبا خاصیت شست و شو دارند را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشوئید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

_ در صورتی که با روشهای ارائه شده اثر لکه بطور کامل پاک نشد دست از شستشوی آن بردارید چرا که سایش بیش از حد سطح کاغذ دیواری می تواند به آن آسیب رسانده اثری بدتر از لکه بر جای بگذارد .

پاک کردن لکه ها از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو 

معمولا لکه های این نوع از کاغذ های دیواری را نمی توان بطور کامل از بین برد اما توصیه می شود با استفاده از یک گوش پاک کن تاحد امکان ذرات مواد قرار گرفته بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک لکه را تا حد امکان پاک نمایید . این کار را تا جایی ادامه دهید که با هر بار  تعویض دستمال و لکه گیری ٬ شاهد کاهش اثر لکه باشید .
منبع : khorasannews,.com

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 285 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 1:44

برنج یکی از خوراکی های مورد علاقه ما ایرانیان است که در رژیم غذایی آسیایی هماز جایگاه ویژه ای برخوردار است. بسیاری بر این معتقد هستند که بزرگی شکم شان به دلیل خوردن برنج است، اما می خواهیم بدانیم ایم فرضیه درست است یا نه؟

خوردن برنج واقعا شکم مان را بزرگ می کند؟

فرهنگ‌های آسیایی باستانی قرن‌هاست که برنج می‌خورند و قاره آسیا امروزه هم حدوداً 90 درصد برنج دنیا را مصرف می‌کند. با این حال، مصرف برنج در سایر قسمت‌های دنیا مانند آمریکا، اتحادیه اروپا و آفریقا نیز رو به افزایش است. برنج سفید منبع متراکم کربوهیدرات‌ها بوده و پروتئین و چربی اندکی دارد. برنج سفید را کربوهیدرات تصفیه شده‌ای می‌دانند که گلایسمی بالایی دارد یعنی فوراً بعد از خوردن، قندخون را افزایش می‌دهد.
مصرف برنج سفید موجب افزایش چربی شکم، ریسک دیابت نوع دوم و سندرم متابولیک می‌شود. با این وجود، بیشتر ملل آسیایی که برنج فراوانی می‌خورند، درصد پایین‌تری از آمار چاقی و بیماری های قلبی و … را به خود اختصاص می‌دهند.
هر چند مصرف برنج سفید ممکن است خطر دیابت، اضافه وزن و یا سایر مشکلات را بالا ببرد اما سؤال اصلی این است که چقدر برنج می‌خورید، تغذیه شما شامل چه چیزهای دیگری می‌شود، و چه اندازه ورزش می‌کنید.

چربی شکم و اضافه وزن با مصرف برنج سفید

خوردن غذاهایی مانند برنج سفید یا نان سفید بلافاصله بعد از خوردن، قند خون را افزایش می‌دهند. وقتی قند خون بالا می‌رود، انسولین از پانکراس ترشح می‌شود. وظیفه انسولین گرفتن گلوکز از جریان خون و آوردن آن به درون سلول‌های بدن به منظور انرژی یا ذخیره است.
اگر از تمرین و ورزشی سخت و خسته کننده برگشته‌اید که ساعت ها هم طول کشیده، بدن شما اندوخته گلوکز کمی دارد. خوردن غذاهایی با گلیسمی بالا مثل برنج بعد از ورزش می‌تواند به افزایش ذخیره گلوکز در عضلات که به آن گلیکوژن می‌گویند، کمک نماید.
اگر شما یک بشقاب برنج بخورید و پشت کامپیوتر بنشینید، عضلاتتان محروم از گلوکز نخواهند ماند، بلکه گلوکز وارد سلول‌های عضله می‌شوند تا ذخیره گردند و همچنین به عنوان چربی هم انبار می‌شوند.
خوردن مقادیر زیاد از غذاهای پرکربوهیدرات، ترشح انسولین را افزایش می‌دهد. انسولین، ذخیره گلوکز و همچنین اندوخته چربی را بیشتر می‌کند. بنابراین، خوردن غذایی پر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده که ترشح انسولین را افزایش می‌دهند می‌تواند ذخیره چربی را هم افزایش دهد.

مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی قلب و ریه انجام شد، تغذیه حدوداً 3000 مرد و زن را بررسی کرده و توزیع چربی آن‌ها را ارزیابی کرد. محققان دریافتند افرادی که در روز سه وعده یا بیشتر از غلات سبوس‌دار تغذیه می‌کنند و کمتر از یک وعده کربوهیدرات تصفیه شده مثل برنج سفید می‌خورند، چربی شکمشان به اندازه چشمگیری کمتر از آن هایی است که بیشتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مصرف می‌نمایند. به طور کلی، خوردن غلات سبوس‌دار به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده توصیه می‌شود.
برای مثال، خوردن برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید پیشنهاد بسیار خوبی است. پژوهشگران در این مطالعه به این نکته اشاره کردند که جایگزینی کربوهیدرات‌های تصفیه شده با غلات سبوس‌دار می‌تواند به تنظیم وزن و سایر مسائل مربوط به سلامتی کمک کند.

خطر دیابت و مصرف برنج سفید

مطالعه‌ای که در سال 2010 انجام شد نشان داد جایگزینی برنج قهوه‌ای با برنج سفید می‌تواند به کاهش ریسک دیابت نوع دوم کمک کند. به طور کلی، برنج قهوه‌ای، به اندازه برنج سفید، میزان قند خون را افزایش نمی‌دهد. بنابراین، بعد از خوردن برنج قهوه‌ای، انسولین کمتری برای ترشح شدن لازم است که این به کاهش ریسک دیابت نوع دوم کمک می‌نماید.
تحقیقی هم که در سال 2012 صورت گرفت نشان داد خوردن مقدار زیاد برنج سفید منجر به افزایش ریسک دیابت نوع دوم مخصوصاً در میان جمعیت آسیایی‌ها شده است.

رژیم غذایی آسیایی‌ها چه تفاوتی دارد؟

اگر برنج سفید ریسک چربی شکم، دیابت نوع دوم و سندرم متابولیک را افزایش می‌دهد، پس چرا رژیم غذایی آسیایی با این که شامل مقدار چشمگیری برنج سفید نیز هست، این سه خطر را ندارد؟
این رژیم غذایی و سبک زندگی شامل تعادل در تغذیه و دست از خوردن کشیدن به محض احساس سیری هم می‌شود، نه این که تا خرخره بخورند! یک رژیم آسیایی سنتی پر از میوه‌جات، سبزی‌جات، چای سبز و البته همراه با سبک زندگی بسیار فعال می‌باشد.
بله، یک رژیم غذایی سنتی آسیایی برنج سفید هم دارد، اما سایر فاکتورهای موجود در شیوه زندگی آن‌ها تأثیر بسیار زیادی روی سلامتشان دارد. از زمانی که ملل آسیایی تمایل به تغذیه غربی پیدا کرده‌اند، میزان چاقی، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دوم در آن‌ها در حال افزایش است.

نتیجه‌گیری : چقدر برنج بخوریم؟

برنج سفید می‌تواند بخشی از سبک زندگی سالم باشد، مثل چیزی که در رژیم غذایی سنتی آسیایی می‌بینیم. با این وجود، مابقی تغذیه شما و نحوه زندگی‌تان تأثیر بزرگی روی سلامتتان دارد. اگر به یکجانشینی عادت دارید، خوردن میزان زیادی از برنج و سایر کربوهیدرات‌های تصفیه شده، باعث می‌شود به بدنتان بیشتر از نیازش کربوهیدرات برسانید. این اتفاق می‌تواند موجب افزایش ریسک وزن گیری در ناحیه شکمتان شود، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را بالا ببرد و حتی مبتلا به سندرم متابولیک شوید.
در کنار یک وعده غذایی سالم که حاوی مقدار متعادلی پروتئین و چربی است، یک ظرف کوچک برنج بخورید، سبک زندگی فعال داشته باشید و زمان نشستن‌های‌تان را محدود کنید.
اگر برنج خوردن را دوست دارید و از آن لذت می‌‌برید، سعی کنید سایر فرم‌های آن را امتحان کنید مثل برنج قهوه‌ای. همچنین خوب است در مورد نوع برنجی که می‌خورید و سالم بودن منبع آن مطمئن شوید. بعضی از انواع برنج، بیشتر از حد مجاز آرسنیک دارند.
منبع : tebyan.net

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 246 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 1:44